Az MT Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága és a Szegedi Tourinform által szervezett és koordinált forgatás.
Az első 7 perces film egy városportré Szegedről, amelyben Polgár Antal, helyi történész mutatja be az 1879-es nagy árvíz után újjáépült város európai karakterét, a szecessziós építészet remekeit és a város múltját. A filmesek ellátogattak a Pick Szalámi és a Szegedi Paprika múzeumba is, röviden elmesélik a pirospaprika történetét és azt is, hogy milyen fontos szerepe van ennek a fűszernek a magyar konyhában. A film azzal búcsúzik a nézőktől, hogy Szegedre ellátogatni minden évszakban érdemes.
A műsor szerkesztői szerint a németek körében továbbra is divatban van Magyarország hagyományos turisztikai kínálata, így a pusztaromantika, a paprika, vagy akár a szalámi. Az MT Zrt. németországi képviselete aktív médiamunkájának egyik fő célja, hogy a németországi médiumokban hazánk minden régióját bemutassák. A forgatás során készült második film, amely a Németországban a „Szegediner Gulasch” néven ismert székelygulyás elkészítéséről szól, jövő héten kerül adásba.