Belföld

A tavalyinál is több a kátyú a Kisalföld útjain

A Nyúl-Ménfőcsanak, illetve a Pápa-Szilsárkány összekötő út 6,1 kilométeres szakasza, 1,45 milliárd forintból újul meg.

Januárban és februárban is kimutatta foga fehérjét a tél: kemény fagyok, hófúvások és havazás tombolt Győr-Moson-Sopron megyében. Ennek hatását a főútjak és mellékutak is megérezték. Ezrével keletkeztek a kátyúk, repedések, a Magyar Közút ezért már a téli időszakban végzett hidegaszfaltos kátyúzást. Ez a módszer ugyanakkor csak ideiglenes megoldás, mert a lyukakba tömködött anyag már nem fogja megérni a tavaszt.

A Győr-Moson-Sopron megyei üzemmérnökség már januárban nekilátott az útjavításnak, mivel az úthálózat teljes területén, a jelentős mennyiségű csapadék, valamint a fagyási- olvadási ciklusok ismétlődésének köszönhetően az elmúlt év hasonló időszakához képest is több úthiba keletkezett. A burkolathibák nagyobb része a mellékúthálózaton és azon belül is a régi építésű makadámburkolatokon jelentkezik, de a nagy teherforgalommal érintett megyei főúthálózaton is hámlik a burkolat – tájékoztatta a Győr24-et Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. szóvivője.

kátyúzás Győrben (kátyú, Győr)

A közúthálózat műszaki és forgalmi adatait folyamatosan nyilvántartják, és az útellenőrök is rendszeresen figyelik az utak állapotát. Az állandó hőmérséklet ingadozás, a reggeli lefagyás, a téli időszakban a fagy kiengedése – folyamatosan nagyobb terhet jelent a burkolatra. A téli időszakban ilyenkor keletkezik az autósoknak kellemetlenségeket okozó kátyúk jelentős része is. A mosonmagyaróvári, csornai és a kapuvári járások területein, de a téti, a soproni, pannonhalmi és győri térségben is több útszakasz bővelkedik kátyúkban – tette hozzá a szakértő.

Üzemmérnökségeink egy-egy brigádja – tartósan nulla fok felett és száraz időjárás esetén – folyamatosan végez kátyúzási munkákat. Az elmúlt közel két hónapban csupán alig több mint 20 nap során tudtunk burkolatjavítási feladatokat végezni. Januártól egészen a mai napig 200 tonna hideg kátyúzó anyagot építettünk be a veszélyes hibák kijavítására.

A téli időszakban, elsősorban a főutakon, majd ezt követően a forgalmasabb mellékutakon úgynevezett hideg aszfalt keverék felhasználásával végezzük a munkákat. Az elmúlt időszakban elsődleges feladatunk a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés volt, de a következő fagymentes és csapadékmentes napokon is tovább folytatjuk a már megkezdett munkákat. A téli időszak után, a megfelelő célgépeink munkába állításával, illetve a meleg aszfaltkeverő telepek indulásával tudjuk megkezdeni a nagyobb volumenű kátyúzási feladatokat. A téli ideiglenes hideg aszfaltozás várhatóan március végéig tart majd. A javítások sorrendjében elsőbbséget élveznek a tömegközlekedési- és a főútvonalak” – tette hozzá a szóvivő.

Tavasszal a társaság által üzemeltetett megyei hálózaton egységes előírások és szemlélet szerint felmérik az utak állapotát. Az már most is látszik, hogy a 2012/2013-as téli időszakban az elmúlt évinél is több gödör és úthiba keletkezett.

Országos szinten az Új Széchenyi Terv keretein belül 2013-ban összesen 87 milliárd forintból gazdálkodhat a Magyar Közút. Ebből idén Győr-Moson-Sopron megyében megújul a Nyúl-Ménfőcsanak, illetve a Pápa-Szilsárkány összekötő út összesen 6,1 kilométeres szakasza, 1,45 milliárd forintért. Ezen felül több mint 4400 tonna kátyúzó anyag felhasználását is tervezik, csaknem 300 millió forint értékben.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.