Egy szomorú levelet kapott lapunk a hétvégén, amelyben tudatták, elhunyt egy férfi. A levél alján azonban elalvásgátlót kínáltak akciós áron.
Íme, a levél: |
Sajnálattal tudatjuk mindazokkal, akik tisztelték és szerették, hogy ifj. Szamosi Pál 2013.02.12.-én autóbalesetben elhunyt. A temetéséről a későbbiekben tájékoztatjuk a A mély gyász pillanataiban is kötelességemnek Hihetetlen, de néhány héttel ezelőtt megéreztem Istenem, ha akkor hallgat rám, még mindig élne… |
Megkérdeztük a reklámról az Önszabályzó Reklám Testület véleményét is. Kérdésünkre Fazekas Ildikó, a testület főtitkára elmondta, több szempontból is aggályosnak és felháborítónak tartja az efféle reklámot. Mivel azonban fogyasztói panaszt eddig nem kaptak az eset kapcsán, így ez nem a független szakértői bizottság hivatalos véleményét tükrözi.
Erkölcs
A főtitkár szerint a megküldött anyag szövegéből és formátumából nem derül ki egyértelműen és könnyen azonosíthatóan, hogy reklámról van szó, így ez a Magyar Reklámetikai Kódex 5. cikkelyének (1) pontjába ütközik.
A levél/reklám tartalma pedig a 3. cikkely (6) pontjába ütközik, amely szerint „a reklámozásban figyelembe kell venni ugyanis a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi-etikai normáit, valamint a közízlést”. Bár a termék jellegéhez a baleset ügye kétségtelenül hozzátartozik, de álláspontom szerint a reklám a halált és a gyászt ilyen módon nem használhatja fel, ráadásul nem így, gyászjelentésnek álcázott módon – mondta Fazekas Ildikó.
Próbáltuk utolérni a hirdetőt is, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ a kérdéseinkre.
Ha Ön is találkozik sértő reklámmal, akkor ide kattintva bejelentést tehet.