A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV közleményben adták hírül, hogy a műszaki állapotok annyira leromlottak, hogy csak jelentős korlátozásokkal lehetne a vonalat üzemeltetni, ezért a BKK és a BKV haladéktalanul megkezdi a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét.
50 kilométer vár sürgős cserére
Ehhez a BKK és a BKV a MÁV-tól vásárol 15 kilométer sínszálat, amelyek megfelelőek és beépíthetőek, óránként 80 kilométeres sebességgel használtatóak. A pontos vételár még nem ismert, a MÁV 120 millió forintra becsülte azok árát. Jelezték ugyanakkor, hogy a vonalon 49 kilométer sín cseréje szükséges, a fennmaradó 34 kilométer beépítésére a BKK közbeszerzési eljárást írt ki.
Átmeneti megoldás
A két cég közlése szerint a síncsere még nem a teljes rekonstrukció része, a munka a vonal biztonságos közlekedésének fenntartásához szükséges. A BKK és a BKV már dolgozik egy olyan európai uniós nagyprojekt előkészítésén, amely a 3-as vonal járműparkjának megújítását és a vonal teljes infrastrukturális felújítását célozza, erre azonban csak a 2014-ben kezdődő hétéves uniós finanszírozási időszakban látnak lehetőséget.
A teljes felújítás és az északi meghosszabbítás tervezési feladataira a támogatási szerződés megkötését követően ez év tavaszán írják ki. A projekt része a teljes pálya cseréje, az alagutak szigetelésének felújítása, új tűzvédelmi rendszer kiépítése, a biztosítóberendezés, járművezérlési- és távközlő rendszerek cseréje, állomások felújítása, szerelvények cseréje.
Korábban a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke azt mondta: 600 méter sínt már cseréltek. Gulyás Attila utalt arra, hogy az új, Alstom szerelvényeik hibáiban is közrejátszik a rossz pálya.