Belföld

A minisztérium szerint jó a Tisza Volán új menetrendje

Bár sokan az új menetrend felülvizsgálatát kérték és az utasok által megszokott menetrend visszaállítását, a Tisza Volán nem változtat - írja a delmagyar.hu.

A Tisza Volán Zrt. a közelmúltban kérelmet írt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési szolgáltatások főosztályára, mert „a Szeged–Hódmezővásárhely viszonylaton 2013. január 1-jétől bevezetett új ütemes menetrenddel kapcsolatban társaságunkhoz jelentős lakossági panasz érkezett” – fogalmazott Szeri István igazgató és Káity Károly forgalomfejlesztési és koordinációs igazgató. Emiatt az új menetrend felülvizsgálatát kérték, valamint javasolták a korábbi, bevált, az utasok által megszokott menetrend visszaállítását.

A válaszban arra is hivatkozott a minisztérium illetékese, hogy a december 13-i, a bevezetendő menetrendről szóló egyeztetésen a szolgáltatónak, vagyis a Tisza Volán Zrt.-nek minden módosítási javaslatát elfogadták. Azóta folyamatosan tesztelték, a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban is. Megállapították: minden járat megfelelő, előre kiszámítható, könnyen megjegyezhető menetrend, időpontok szerint közlekedik.

A válasz arra is kitért – közölte a forgalomfejlesztési és koordinációs igazgató –, hogy a Hódmezővásárhelyről Szegedre járó autóbuszok menetideje nem változott, viszont elismeri, hogy a két város közötti gyorsjáratokon utazókat hátrányosan érinti, hogy a megszokottal ellentétben a kocsik betérnek az autóbusz-pályaudvarokra.

„Úgy ítéljük meg, hogy a 2013. január 1-jével bevezetett új menetrend alapján közlekedő járatokat az utazóközönség nagy többsége panaszmentesen veszi igénybe” – idézett a válaszból Káity, amely még azt is közli, hogy a járatok gyakorlatilag zsúfoltságmentesen biztosítják az eljutást a célvárosokba. Vagyis a rengeteg panasz dacára az eredeti, a korábbi menetrend visszaállítása nem indokolt a minisztérium szerint.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik