Belföld

“Kátyúsodunk”: láthatatlan gödrök fenyegetnek

A téli hónapokban jelentősen megnő a kátyúk száma. Győrben 100 kilométernyi felület okoz problémát.

Hó, eső, ónos eső, hőingadozás – az útpályák esküdt ellenségei, melyek pusztító munkájukkal nagy fejtörést okoznak az autósoknak a hideg időszakban. A kátyúkkal ugyanis egyszerre nő a káresetek száma is, hiszen a sofőrök a hóval borított, vízzel teli gödröket nem vagy csak későn veszik észre. Budapesten 500-700 új kátyú keletkezik ezekben a hónapokban, és ez sajnos Győrben sincs másként. „Az átrepedt, elöregedett felületen könnyen utat talál magának a csapadék, mely beszivárog az aszfalt alá, a szemcsék között megfagy és elindul a kátyúsodás folyamata. Győr 370 kilométeres úthálózatán belül 100 kilométernyi problémás szakaszról beszélhetünk, ezek kivétel nélkül olyan utcák, melyeknek vagy nincs stabil alapja, vagy gyenge a pályaszerkezete, esetleg nem megfelelő a vízelvezetés” – mondta Máthé-Tóth Péter, Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezetének szóvivője.

A javítási munkákat azonban csak tavasszal tudják elkezdeni a szakemberek, akkor, amikor már az időjárás is partner lesz ebben. Addig marad az úgynevezett hidegaszfaltozás, ideiglenesen ugyanis csak ezzel az eljárással lehet orvosolni a problémát. A mínuszokban természetesen a balesetveszélyes gödröket befoltozzák, rendszerint a fő- és tömegközlekedés útvonalak mentén. Nem árt tehát vigyázni az utakon, a figyelmetlenség több tízezer forintos kárt is eredményezhet. Az autó abroncsa mellett a keréktárcsa is sérülhet, de a futómű geometriája is változhat. A szakemberek minden esetben arra hívják fel a közlekedők figyelmét, hogy ha már megtörtént a baj, minél előbb keressük fel autószerelőnket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik