A főpolgármester a Magyar Hírlapnak adott interjúben elmondta, amikor a szocialista-szabaddemokrata városvezetéstől átvették a 4-es metró ügyét, már mindent kényszerpályára helyeztek. “Ha leállítottuk volna a hét-nyolc éve kötött nemzetközi szerződéseket, nemcsak a főváros, de még az állam is csődbe ment volna a kárigények miatt.” A főpolgármester szerint ma már a beruházás leállításának felvetése is képtelenség.
Garamszegi Gábor, a főváros egykori szocialista városvezetési tanácsnoka úgy nyilatkozott a Magyar Hírlapnak, hogy a városvezetésnek és a kormánynak alaposan meg kellene fontolnia, átadja-e a 4-es metrót. Erre Tarlós István így reagált: ezt akkor kellett volna elmondania, amikor még a városházán dolgozott, vagy “amikor a gyalázatos, a főváros számára rendkívül előnytelen kivitelezői szerződéseket megkötötték, és nem most, egy évvel az átadás előtt, amikor már nyolcvanszázalékos a készültség”.
Tarlós István a 4-es metrót nyilvánvalóan elhibázott beruházásnak tartja. Szerinte ez Demszky Gábor álma volt. “Az én szememben ennek a beruházásnak a története exkluzív ostobaság vagy gazemberség. Most pedig megpróbálnak valaminek elébe menni a propagandában, annak, amit elképesztően elrontottak” – tette hozzá Tarlós István.
A főpolgármester nem cáfolta, hogy a metró üzembe helyezése „jelentősen emelkedő” BKV-jegyárat eredményez majd. Erre azt mondta: „ha az európai uniós támogatási szerződés kifizetésének feltételéül szabott megtérülési mutatók miatt rákényszerül a főváros az áremelésre, azt a budapestiek köszönjék meg a szabad demokratáknak és a szocialistáknak”
A főpolgármester az interjúban arról is beszél, hogy körülbelül tizenötmilliárd forintba kerülhet a dugódíj bevezetése, a várt éves bevétel pedig húsz-harminc milliárd forint közé prognosztizálható – olvasható a Magyar Hírlap szombati számában.