Az önkormányzati járóbeteg-szakellátási kötelezettség átadását előkészítő törvény módosítása 2012. december 28-án lépett hatályba. Az érintett helyi önkormányzatoknak – döntésük szerint – fel kell készülniük járóbeteg-szakellátási kötelezettségük átadására.
Február 15-ig kell nyilatkozniuk arról, hogy e feladatok ellátását továbbra is folytatni kívánják-e. Ahol ezt az érintett önkormányzat a továbbiakban nem vállalja, a feladatot 2013 májusától már állami irányítás mellett látják el az intézmények.
A követendő eljárásrendről az egészségügyi államtitkárság részletes tájékoztatót készített a települési önkormányzatok számára. A kormány honlapján is megtalálható – Szócska Miklós egészségügyi államtitkár által aláírt – tájékoztató “a járóbeteg-szakellátás folyamatos és zavartalan biztosítása érdekében” az érintett helyi önkormányzatok közreműködését kéri a járóbeteg-szakellátás állami átvételének előkészítésében.
A múlt év elején a megyei önkormányzatok és a főváros fenntartásában álló intézmények, majd május elsejével az összes fekvőbeteg-ellátó intézmény állami fenntartásba került. Az egészségügyi ágazatvezetés korábban azt tervezte, hogy a járóbeteg-szakellátó intézményeket 2013. január elsejével vennék át. Tavaly decemberben a parlament egészségügyi bizottsága a legutóbbi egészségügyi salátatörvényhez benyújtott módosító indítványában a szakrendelők május elsejei átvételének előkészítő szabályozására tett javaslatot.