A Hungarian Motorway októberben azután lépett vissza, hogy az ÁAK a többi pályázóval egyetemben hiánypótlásra szólította fel, s a konzorcium nem látta biztosítottnak a szükséges igazolások időben történő megszerzését. Miután a tenderen nyertes Getronics Magyarország Kft. szombaton jelezte, hogy visszalép, a Hungarian Motorway Konzorcium még aznap írásban tájékoztatta a kiírót, hogy szándékában áll újból versenyre kelni és ajánlatot tenni.
“A miniszterelnök és a szaktárca világossá tette, hogy a közbeszerzést elnyert cég nem tudott megfelelni bizonyos feltételeknek, nem tudta a határidőket garantálni. Ugyanakkor azt is világossá tették, hogy ez érdemben nem lesz befolyással arra, hogy az elektronikus útdíj beinduljon Magyarországon 2013-ban” – mondta hétfőn a közrádióban a kormányszóvivő. Giró-Szász András szerint ez egy olyan részletkérdés, amelyet a szaktárca állítása alapján át lehet hidalni.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. szombaton közölte, hogy a Getronics Magyarország Kft. mint az elektronikus útdíjszedési rendszer bevezetésére kiírt tender nyertese január 18-án visszalépett. A cég arra hivatkozott, hogy a piacon “eddig nem tapasztalt mértékű és formájú nyomásgyakorlás miatt olyan bizonytalan üzleti és jogi helyzet alakult ki, amely jogi helyzet tisztázásáig nem áll módjában a szerződést aláírni és a teljesítést megkezdeni”.
Az ÁAK még szeptember végén írt ki gyorsított tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer hazai kiépítésére. A társaság december 15-én jelentette be, hogy a Getronics Magyarország Kft. nyerte a tendert, miután a legjobb ajánlatot tette nettó 34,89 milliárd forintos áron.
Az eredeti tervek szerint a szerződést december 27-én írták volna alá. A rendszer tervezett indulási időpontja 2013. július 1.