A budapesti Alstom-metró egy kicsit más, mint az Európa más városaiban közlekedők. A magyar fél ugyanis a szerződés összeállításakor ragaszkodott több alkatrész hazai beszállításához – mondta el a lapnak Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke. Van tehát olyan része a vonatnak, amit eddig nem alkalmaztak más Alstom-kocsikban. A mi szerelvényeink a szoftveres irányításban különböznek a varsói vagy barcelonai Alstomoktól, és az előforduló hibák túlnyomó része is szoftveres jellegű.
Van azonban olyan probléma is, ami közös a többi európai Alstom-kocsival. A kerékkopások például nem szokványosak sem Budapesten, sem Varsóban.
A BKK vizsgálja a meghibásodás okát. Hangsúlyozták, hogy eddig olyan hibára nem derült fény, ami az utasok biztonságát veszélyeztette volna – írja az Index.
Vasárnap a Keletitől kellett elvontatni egy új metrót.