A fejlesztési minisztérium felkérésére kedd óta üzemelteti a Magyar Energia Hivatal (MEH) az ingyenesen elérhető 06 80 205 386 információs vonalat. A szakértők a hívásokat hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra, pénteken 8 és 14 óra között fogadják – áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a MEH közleményében.
Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják az érdeklődőknek.
Az NFM és az energiahivatal kiemeli: a konkrét fogyasztói panaszok kezelését az adott szolgáltató és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság végzi.
A lakossági földgáz-, áram- és távhőárak 10 százalékos csökkentése elsőként a januári fogyasztást összegző számlákban jelentkezik.
Előfordulhat, hogy az idei év első számlája még decemberi időszakra eső fogyasztást is tartalmaz, de a január elseje utáni energiafogyasztást már minden esetben a csökkentett díjakkal számlázzák a szolgáltatók – olvasható a közleményben.
A várhatóan leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók.