A „Találkozzunk az óra alatt!” elnevezésű rendezvénysorozat megnyitóján Szeneczey Balázs városfejlesztési főpolgármester-helyettes arról beszélt: a térnek továbbra is meg kell őriznie karakterisztikáját, de meg kell szabadulnia mindentől, ami nem odavaló, áttekinthetetlenné teszi azt. Szavai szerint Közép-Buda legforgalmasabb közlekedési csomópontjának vonzó városi köztérré kell válnia.
Még lift is lesz
A főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a részletes tervezésnél a közösségi közlekedési, gyalogos és kerékpáros szempontokat is figyelembe veszik, új mozgólépcsőkkel és lifttel akadálymentes kapcsolat jön létre a Várfok utca felé, csökken a buszok által elfoglalt terület, egységes építészeti arculatot alakítanak ki, és felkészülnek a meghosszabbítandó fogaskerekű vasút fogadására.
Kattintson a képre, nézze meg a kiállítást! – Fotó: Kummer János
Szeneczey Balázs közölte, hogy a rekonstrukcióra 4,2 milliárd forint áll rendelkezésre, amelyben központi költségvetési és a budai fonódó villamosprojekthez kötődő forrás is van.
Jövő tavasszal indul az átépítés
A nyertes Építész Stúdió Kft. és a Lépték-Terv Kft., valamint a Főmterv Mérnöki Tervező Kft. közösen készíti el a részletes engedélyezési és kivitelezési terveket, várhatóan év végéig. Az építkezés 2014 tavaszán indulhat meg.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta: alapvetően nem a Széll Kálmán tér szerkezetével van gond, hanem azzal, hogy kényelmetlen, szűk gyalogosfolyosói vannak, sok a holttér és felesleges a hurokvágány. Jelezte: a téren igyekeznek helyet találni a Széna téri buszoknak is, így a mostani végállomáson növelhetik a zöldfelületek arányát. Hozzátette: rendezik a kereskedelmi, vendéglátó funkciókat is.