Az autómárkák ismertségét tekintve minden ötödik fiatalnak a BMW jut először eszébe. A legnépszerűbb márkának tízből hatan az Opelt tartják a Suzuki mellett. A legjobbnak azonban a BMW-t, az Audit és a Mercedest ítélik – derül ki az Ipsos közvélemény-kutatásából.
Fotó: Northfoto
A megkérdezettek kevesebb mint fele válaszolta, hogy szüleinek van autója, a legtöbben Opellel, Suzukival és Forddal rendelkeznek.
A jogosítvánnyal rendelkező 15-25 évesek több mint fele 17-18 évesen szerezte meg a vezetői engedélyt. A vezetni tudóknak mintegy 64 százaléka főleg a család vagy a rokonok látogatásánál használja az autót. Továbbá bevásárolni, iskolába, munkába járnak vele a legtöbben. A saját autóval rendelkező fiatalok kétharmada önerőből, saját pénzből vette autóját, egyharmaduk részben vagy egészében szülői segítséggel.
A vásárlásnál a legfontosabb szempontnak a jó ár-érték arány, a kevés fogyasztás és a márka megbízhatósága bizonyult.