Alig kezdődött el az év, 2012 februárjában máris egy egész országot megrázó hírt kellett közölnünk olvasóinkkal: Csődbe ment a Malév.
„A Malév igazgatósága a kár minimalizálása érdekében elrendelte a magyar nemzeti légitársaság üzemszerű működésének beszüntetését. A döntés értelmében február 3-án 06:00 órától, 66 évnyi csaknem folyamatos működés után, nem szálltak fel Malév repülőgépek” – állt aznap a légitársaság közleményében.
A közlemény idézte Limburger Lóránt vezérigazgatót, aki úgy fogalmazott, hogy “bekövetkezett az, amitől a legjobban tartottunk, és aminek elkerüléséért mindent megtettünk”. A megjelent információk hatására a szolgáltató partnerek elvesztették bizalmukat, és egyik napról a másikra elkezdték előre kérni az általuk nyújtott szolgáltatások kifizetését. Ez olyan mértékben gyorsította fel a pénzkiáramlást, hogy mára már tarthatatlanná vált a légitársaság helyzete. Ismert az is, hogy a tulajdonos a legjobb szándéka ellenére az EU elmarasztaló határozatát követően nem tud további forrást biztosítani a működéshez. Közleményében a Malév elnézést kér valamennyi utasától”.
Azóta a Malév flottájának főgerincét alkotó Boeing 737-es típusú utasszállító repülőgépek eltűntek az égről. 2012-ben nem alakult új nemzeti légitársaság.
Az idei évben két köztársasági elnöke is volt Magyarországnak. Az év első felében a posztot Smitt Pál töltötte be, ám az egyetemi szakdolgozata kapcsán kirobbant plágium-ügy miatt el kellett hagynia politikai pozícióját, helyére Áder Jánost választották.
A hvg.hu még január közepén írta meg, hogy Schmitt Pál köztársasági elnök 1992-ben írt kisdoktori dolgozatának nagy része szóról szóra megegyezik a Nikolaj Georgiev bolgár sportkutató által írt nyolcvanas évekbeli tanulmány szövegével, mi több, a dolgozat az alapvető formai követelményeknek sem felel meg.Később az is kiderült, hogy még egy német kutatótól, Klaus Heinemanntól is átvett komplett oldalakat. Schmitt a Kossuth Rádióban január 18-án határozottan visszautasította a plágiumvádat, nem sokkal később pedig vizsgálóbizottság állt fel a Semmelweis Egyetemen. A köztársasági elnök később erre is reagált: azt, hogy tiszteletben fogja tartani a vizsgálat eredményét.
Április 15-e sem vonul be aranybetűs ünnepként történelmünkbe. Ezen a napon ugyanis több, korábban újranyitott vasútvonalon csökkentették a személyszállító vonatok számát. A szakminisztérium a párhuzamosságok kiszűrésére, a buszközlekedéssel való összehangolásra és a takarékos üzemeltetésre hivatkoztott. A vasúti szakértők szerint az intézkedések azonban tovább rontják a jövőben a közösségi közlekedés nívóját. A menetrendváltozás ezen a napon nem csak a vasutat, hanem a buszközlekedést is érintette. Országszerte több távolsági viszonylaton minimalizálták a járatok számát.
Nyáron már a sikereknek is örülhettünk. A 2012-es londoni olimpiáról ugyanis 18 érmet hoztak haza sportolóink. Jelesül: 8 arany, 4 ezüst és 6 bronzérem került kiváló sportolóink nyakába.
Az év utolsó hónapjai a diákok és egyetemi hallgatók felháborodásától volt hangos. A kormány az egyetemi keretszámok csökkentését tervezte, s az érintettek szerint drasztikusan csökkentették volna az esély az ingyenes egyetemi képzésekre. Az országban több helyen is szerveztek demonstrációt, megmozdulást. Budapesten több ezres tömeg gyűlt össze, hogy ellenezze a felsőoktatás reformjait.
Levezetésképpen: december 21-én túléltünk egy „Világvége dátumot”, így minden esélyünk megvan rá, hogy eredményes, sikeres és boldog új esztendőt éljünk meg 2013-ban. Ezt kívánjuk olvasóinknak is! Boldog Új Évet!