Átadták csütörtökön a Tárnok–Székesfehérvár vasúti pályaszakaszt, amelyet európai uniós támogatással újítottak fel. Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkára a Kápolnásnyéken rendezett átadó ünnepségen elmondta, hogy a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában megvalósult több mint 40 kilométer vasúti szakasz felújítása 55 milliárd forintba került.
A Tárnok–Székesfehérvár közötti szakasz a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal megújításának első üteme volt. A szakasz korszerűsítése 2009-ben kezdődött, kivitelezője az SZCKM-2008 Konzorcium, amelyet a Szentesi Vasútépítő Kft. vezet, tagja a Nyugat-Magyarországi Vasútépítő Kft., a Közgép Zrt. és a Kelet Út Kft.
A korszerűsítés során 43 kilométer kétvágányú fővonal épült, 35 kilométer mellékvonal újult meg, 1 millió köbméter földet mozgattak meg, 28 ezer négyzetméter peront és 6000 négyzetméter perontetőt korszerűsítettek, 15 liftet telepítettek, 32 ezer négyzetméter zajvédőfalat, 4 kilométer szalagkorlátot, 108 kilométer felsővezetéket létesítettek, egy új biztosítóberendezési épület épült, egy biztosítóberendezési épületet bővítettek, és 356 közúti jelzőtáblát helyeztek ki.
Modern, akadálymentes, utasbarát megállók, megállóhelyek, közúti aluljárók és kiszolgáló helyiségek épültek a felújítás során. A korszerűsítés 16 települést érintett. Kápolnásnyéken például új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhelyeket építettek. Két közúti aluljárót alakítottak ki Kápolnásnyéken és Velencén.
A felújítás után 15 perccel rövidül az utazási idő Budapest és Székesfehérvár között.
A Tárnok–Székesfehérvár szakaszon a vonatok 120 és 100 kilométer óránkénti sebességgel közlekedhetnek. További kiegészítő beruházások után lehetővé válik, hogy 160 kilométeres sebességgel közlekedjenek a vonatok Budapest és Székesfehérvár között.