Az elektronikus útdíj (ED) olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozók számára, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el – írja közleményében a a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete.
A NiT Hungary továbbra sem vitatja, hogy hazánk közúti infrastruktúrája szempontjából nem fenntartható helyzet, hogy a környező országok közül nálunk kell messze a legkevesebbet fizetni annak használatáért. Egyetért azzal is, hogy az infrastruktúra fejlesztéséért és a közutak fenntartásáért a használók fizessenek, ahogy azt sem vitatja, hogy a tehergépjárművek környezeti terhelése jóval nagyobb, mint a személyautóké. Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy egy belföldi közúti közlekedési szolgáltató költségszerkezetében eddig 1-2 százalékot kitevő úthasználati díj 2013. július 1-je után az üzemanyag után a második legnagyobb költségelem lesz.