Belföld

Mégsem kap vissza pénzt mindenki a Malév-jegyekért

Malev(210x140)(1).jpg (Malév)
Malev(210x140)(1).jpg (Malév)

Az utazási irodán keresztül fizetett repülőjegyek ügye még bíróság előtt.

Augusztus végén még úgy tűnt visszakaphatják a Malév-csőd miatt elvesztett repülőjegyük árát, akik utazási irodán keresztül fizettek. Akkor arról szóltak a hírek, hogy sikerrel járt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) és az IRIME héthónapos küzdelme: a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) visszajuttatja a nála lévő Malév pénzeket.

A MUISZ IATA-val folytatott tárgyalásait az európai szinten is támogatott szakmai egyesülés, az ECTAA is segítette, így született az IATA és a Malév között az a megállapodás, amely lehetővé tette volna, hogy az utazási irodákban vásárolt, de a csőd miatt már fel nem használható repülőjegyek után kártérítést kaphassanak a pórul járt utasok. A visszatérítés 200 000 utast érintett volna.

A MUISZ és az IRIME sürgetésére a IATA (International Air Transport Association) levélben értesítette az Európai Utazásszervezők és -Közvetítők Szövetségét, az ECTAA-t, hogy egyelőre mégsem hajlandó magára vállalni a Malév jegyek árának visszatérítésével járó kockázatot, egy zajló bírósági ügy miatt. Ezzel kapcsolatban  a Turizmusonline megkereste  Simon Andrást, a MUISZ közlekedési szakterületi felelősét, aki elmondta, „a MUISZ és a IATA között hosszas tárgyalások után született meg a megállapodás, amely lehetővé tette volna az utasok kárenyhítését, amellyel kapcsolatban egy harmadik fél most bírósági ügyet indított.” Az IATA közlése szerint addig, amíg ebben az ügyben bírósági döntés nem születik, kockázatosnak tartja a Malév-jegyek árának visszatérítését.

A MUISZ és az IRIME álláspontja a bíróság felé továbbra is az, hogy a pénz-visszafizetési megállapodást teljesíteni kell, hogy az irodákon keresztül az utasokat legalább részben kártalanítani lehessen, hangsúlyozta Simon András.

A bankkártyás repülőjegyvásárlóknak már fizettek tavasszal.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik