A motor fő alkatrészei, mint a forgattyúsház, hengerfej és forgattyústengely is az Audi Hungariánál készülnek. Az új erőforrást többek között az új Audi A3-ba és a VW Golfba építik be.
„ Az elmúlt években az Audi és a Volkswagen Konszern központi motorszállítója lettünk. Az a célunk, hogy az Audi Hungaria termékpalettáját folyamatosan új, innovatív és hatékony erőforrásokkal bővítsük. Így ügyfeleinket újabb termékkel lelkesíthetjük“ – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.
Az 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motorok 63 és 103 kW közötti teljesítményt valamint 165 és 250 Nm közötti forgatónyomatékot adnak le. Ezenkívül számos hatékony technológiát ötvöznek, mint például a legmodernebb közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést, illetve eleget tesznek az Euro 6 plus környezetvédelmi norma előírásainak. Az elődjéhez képest a fogyasztás átlagosan nyolc-tíz százalékkal csökkent.
„Az új motorok előnye abban rejlik, hogy a moduláris felépítés következtében a konszern számos modelljébe beépíthetők. Ezért tervezzük, hogy a jövőben ezeket az erőforrásokat nagyobb volumenben fogjuk gyártani“ – mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős ügyvezető igazgatója. Az új motor többek között az Audi A3 utódjában, a VW Poloban és VW Golfban kerül beépítésre.
Az új 1,2 és 1,4 literes motorok a motorgyártás már létező négyhengeres motorpalettáját egészítik ki. A jövőben naponta mintegy 1500 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motor készül majd.
Az Audi Hungariánál jelenleg négy-, öt-, hat-, nyolc-, tíz és tizenkét hengeres dízel és benzinmotorok készülnek. A motorgyártásban a vállalatnál foglalkoztatott mintegy 8600 munkatársból több mint 5000-en dolgoznak. Az év első hat hónapjában a vállalatnál 1 039 026 motor készült.