Belföld

Csorna-Pápa vasút: „két vonat nem jó semmire”

A helyiek még mindig siratják a vasutat, állításuk szerint a napi két vonatpár nem igazodik a munkaidőhöz. A jövő éve menetrendbe is belekukkantottunk, vajon mennyire lesz utasbarát?

A Rábaközt átszelő Csorna Pápa vasútvonal alapvetően meghatározta a közeli falvak életét. Az autóbusz mellett a vasút egy gyorsabb, olykor kényelmesebb alternatívát is jelentett az itt élők számára. Tekintve a rábaközi utak minőségét, észrevehető a vonatok hiánya. Jelenleg két járat indul Csornáról Pápára és visszafelé is.

A vonalon egyszer már teljesen megszüntették a személyszállítást, ám 2010-ben újra zakatolhattak a szerelvények a mellékvonalon. Az akkori menetrend még több járatot tartalmazott. Szany település nagyjából félúton fekszik a két város között. Németh Gergely, a település polgármestere akkor azt nyilatkozta a Győr24 munkatársának, hogy az emberek az elmúlt két évben, az újranytás óta, fokozatosan visszaszoktak a vasútra.

Sajnálatos, hogy épp ekkor kellett megcsorbítani a menetrendet. Így biztos nem fognak bérletet váltani az utasok. A polgármester levélben adott nyomatékot aggodalmainak, melyet a Fejlesztési Minisztériumnak címzett. A válaszban az állt, hogy a vasút ritkításával a párhuzamosságokat kívánják kiszűrni az autóbuszos közlekedés mellett, s a szaktárca szerint a térség ezzel nem kerül hátrányos helyzetbe. A kiesett vonatok helyére pedig autóbuszjáratokat szerveztek be.

Ám helyszíni látogatásunk során mégsem úgy tűnt, hogy az emberek maradéktalanul elégedettek lennének a megoldással. Sokan így is inkább a vonatot választanák és válasszák most is. Mindenki másféle indokot hozott fel, de az is kiderült, hogy a munkarendhez nem igazodik a menetrend. Felszálltunk a vonatra és véleményeket gyűjtöttünk.Csornáról indulva szinte minden ülésen ült valaki, a legtöbben Szanyig utaztak, ám itt és az ezt követő állomásokon többen szálltak fel Csorna felé is.

„Szanyból Pápára se a reggel hatos műszakra, se pedig 8 órára nem lehet bejutni, mivel 9.35-kor jön az első vonat. Visszafelé 15.06-kor indul, így aki délután 14 óráig dolgozik, annak jó, de aki ennél tovább, annak sajnos aznapra már nincs választéka a vasúton.” Én szerencsésebb helyzetben vagyok, mert 16 óráig dolgozom, így elérem a 16.12 órás vonatot Szanyba, de azt is csak azért, mert közel dolgozom a vasútállomáshoz. Egy ismerősömnek a város tulsó végéből erre esélye sincs. Egyébként sem lehet kiszolgálni az utasokat ilyen kevés vonattal, még akkor sem, ha ez egy mellékvonal. Két vonat nem jó semmire. Attól tartok idővel ismét az enyészeté lesz a vasútunk – mondta egy férfi a vonaton, aki éppen munkahelyéről utazott hazafelé.

„Én váltogatom az autóbuszt és a vonatot, mikor melyik ideálisabb – mondja egy másik utas – de a voksomat a vasút mellett tenném le. Tény, hogy az autóbusz szinte házhoz viszi az embert, de oda nehézkes sok csomagot felcipelni. Továbbá a buszon mosdó sincs és a hely is szűkösebb. Április óta viszont nincs más választásunk, kizárólag a vonatra nem hagyatkozhatunk.”

Belenéztünk a MÁV 2012/2013-as menetrendjébe, hogy lesznek-e változások az ideihez képest. Úgy

tapasztaltuk, hogy csupán pár perc az eltérés a mostani menetrendhez képest. Ide kattintva megtekinthető.

Lejjebb görgetve a 14-es vasútvonalat keressük!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik