Nyilvánosságra hozta az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság a jövő évi ellenőrzési tervét, amely szerint a fő feladat a nyugdíjak megállapításához szükséges adatok begyűjtése a renitens vállalkozásoktól, a reklamáló biztosítottakra is odafigyelnek – olvasható a lapban.
A januárban életbe lépő nyugdíjtörvény-módosítás szerint az ONYF minden egyes biztosított vagy volt biztosított nyugdíjjogosultságát ellenőrizendő, külön vizsgálatot indíthat.
Azok a cégek számíthatnak ellenőrzésre, amelyek 2010 előtt nem jelentették be alkalmazottaik adatait. Külön figyelnek azokra, akik társasági formát váltottak, átalakultak vagy megszűntek.
Ugyanakkor a biztosítottakra is figyelni fognak, az adategyeztetések során “fokozott gondossággal kell eljárni, mivel a (nyugdíj-megállapításhoz) szükséges adatok utólagos beszerzése, rekonstruálása során a csalás és visszaélés kockázata jelentősen növekedhet” – olvasható az ellenőrzési tervben.