Belföld

Január elsejével feláll a Székesfehérvári Járási Hivatal

Székesfehérvár Önkormányzata minden segítséget megad a Járási Hivatal kialakításához.

Az elmúlt hónapokban hosszas egyeztetés előzte meg annak a megállapodásnak a létrejöttét, amelyet Székesfehérvár Önkormányzata köt a Fejér Megyei Kormányhivatallal, és amelynek tartalmát kedden hagyta jóvá a fehérvári képviselőtestület.

„Minden segítséget megadunk a Székesfehérvári Járási Hivatal kialakításához. Szeretnénk, ha megfelelő személyi és eszközállománnyal kezdhetné meg tevékenységét 2013. január 1-jén ez a szervezet, hiszen a fehérváriak és a környékbeli települések lakói keresik majd fel ügyeik intézése érdekében. Hosszas előkészítő munka után alakult ki a megállapodás tartalma. Körültekintően kellett eljárnunk, hiszen emberi sorsokról, valamint az átadott eszközök és ingatlanok esetében köztulajdonról, vagyontárgyakról van szó. A közgyűlés által jóváhagyott megállapodás értelmében a Polgármesteri Hivatal 87 főt, illetve álláshelyet ad át. Ez 79 fő köztisztviselőt, munkavállalót, valamint 8 üres álláshelyet jelent. A munkavégzésükhöz szükséges eszközöket is mi biztosítjuk térítésmentesen a Járási Hivatalnak.Legalább ilyen fontos volt városunkban a megfelelő ingatlan megtalálása.

Azt hiszem, az Okmányiroda esetében nem is lehetett kérdés, hiszen az ügyfelek már megszokták, hogy a Koch László utca 4/B szám alatt tudják ügyeiket intézni. Emellett a Honvéd utca 8. szám alatti épület átadását is biztosítjuk, hiszen ez egy önálló ingatlan, amelyben megkezdheti működését az újonnan felálló közhivatal. Én magam az együttműködésben és a kölcsönösségben hiszek. Azaz, ha az állam magára vállalja az önkormányzatok által felvett hitelek egy részét – még ha ez korábbi időszakban vállalt teher is a mi városunk esetében – akkor nekünk is tennünk kell valamit. Most éppen a Járási Hivatalok kialakításában nyújtunk segítséget. Ezt az alkalmat megragadva, ezúton is szeretnénk megköszönni az új közhivatalhoz átkerülő kollégák fehérváriakért végzett munkáját.” – mondta el a közgyűlés után dr. Cser-Palkovics András.

Az Önkormányzatoknak, illetve a Polgármesteri Hivataloknak tájékoztatási és adatszolgáltatási kötelezettséget írtak elő a járási hivatalok kialakításához kapcsolódóan, amelynek Székesfehérvár eleget is tett. Minden személyi és vagyoni kérdésben megtörtént az előkészítő egyeztetés, ez alapján döntött a Közgyűlés a törvényi előírások szerinti határidőn belül – 2012. október 31-e előtt – a fent ismertetett megállapodás feltételeiről és megkötéséről.

„A járási hivatalok kialakításával kapcsolatban már közszolgálati ellenőrzést is lefolytatott a Polgármesteri Hivatalban a Fejér Megyei Kormányhivatal. Mindent rendben találtak a szakemberek, az ellenőrzés alapján megállapították, hogy a személyügyi nyilvántartások vezetése, az illetmények és besorolások meghatározása, valamint a képesítési előírások alkalmazása a jogszabályi előírásoknak megfelelően történt.” – ismertette dr. Bóka Viktor jegyző.  

A másik fontos kérdés, amelyről döntenie kellett a képviselőtestületnek, a Polgármesteri Hivatal további működése és az itt maradó feladatok ellátásához szükséges háttér biztosítása. „Ügyfélközpontú hivatal felépítésén dolgoztunk az elmúlt két évben. Nagyon fontos, hogy a fehérváriak továbbra is a megszokott színvonalon és gyorsasággal intézhessék ügyeiket a Polgármesteri Hivatalban. Emellett az elkerülő feladatkörök helyett az új, önkormányzatunkhoz kerülő feladatok ellátására is fel kell készülnünk. Elég, ha a megyei múzeum és könyvtár további működtetéséről folyó egyeztetésekre gondolunk. Mindezek alapján hozott döntést a képviselőtestület.” – foglalta össze a közgyűlés döntését Székesfehérvár polgármestere.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik