Budapesten jelenleg több mint ezer lámpás kereszteződés van. A jelzőberendezésekbe épített program leginkább 90 másodpercenként vált, de van 45, 60, 75, sőt 120 másodpercre beállított lámpa is. Utóbbira példa a Budaörsi út, ahol csekély a gyalogos-, illetve a keresztforgalom, így az autósoknak hosszan lehet zöldet adni.
A Budapesti Közlekedési Központ tavaly kezdte meg a jelzőlámpák összehangolását. Eddig 11 helyen voltak módosítások: például a Fehérvári, a Megyeri, a Váci és a Hűvösvölgyi úton. Érdemes kiemelni még a Soroksári utat, kifelé – ott a délutáni csúcsban bevezetett zöldhullámnak köszönhetően 400-zal több autó tud áthaladni megállítás nélkül – írja a Metropol a BKK-ra hivatkozva.
Azonban nem mindenhol az autósoknak kedveztek a hangolással, a Nagykörúton például a 4-es, 6-os villamosok profitáltak a változtatásból, a Combinók követési ideje egyenletesebb lett.
Hasonlóan, a villamosnak kedvezően hangolták a lámpákat a Belgrád rakparton a Havas utca és a Március 15. tér között.
Jelenleg hat szakaszt vizsgálnak a szakértők – tudta meg a Metropol a BKK-tól. Bizonyos kereszteződésekben felmerült az is, hogy leszerelik a lámpákat – így például az Üllői út – Erkel utca, a Gyáli út – METRO áruház, az Apáczai Csere János utca – Vigadó utca kereszteződésében. Itt próbaüzemként, sárgán villognak a lámpák, ennek tapasztalatait feldolgozva születhet döntés a jelzőberendezések megszüntetéséről.