Fiataloktól vár ötleteket az okos energia népszerűsítésére az IBM és az EDF DÉMÁSZ Hálózat –értesítette az áramszolgáltató a Szeged24-et. Ahogy arról korábban már beszámoltunk: csaknem kétezer alföldi háztartásban már nyár közepe óta okos mérőórák regisztrálják az áramfogyasztást, egyelőre tesztjelleggel.
Az éves kísérleti programot tájékoztató kampány is kíséri, mely az okos energiában rejlő lehetőségekkel ismertetné meg a fogyasztókat. Ennek során november 12-ei beadási határidővel középiskolásoknak és egyetemistáknak reklámversenyt hirdettek, melyre olyan legfeljebb egyperces filmeket várnak, melyek a társadalmi célú reklámok stílusában,ötletesen és meggyőzően érvelnek az okos energia, a tudatos energiahasználat mellett.
A szervezők hangsúlyozták: a versenyre nem profi alkotásokat várnak, hanem olyan filmeket, amelyek egyszerű kézikamerával, fényképezővel vagy mobiltelefonnal is elkészíthetők, az ötlet, a kreatívitás és a meggyőző erő számít sokat az értékelésnél.
A beérkező műveket IBM és az EDF DÉMÁSZ Hálózat képviselői mellett Szalai Balázs, a Kreatív Magazin vezető szerkesztője, Magyarósi Csaba, az Index videórovatának szerkesztője és Balogh Csaba, technológiai blogger, a HVG.hu újságírója bírálja el..
A
verseny a Facebookon zajlik, a kiírók három kategóriában hirdetnek győztest. Külön értékelik a középiskolás, az
egyetemista korcsoport versenyzőit, és a közönség kedvence, a legtöbbet lájkolt alkotás készítője is jutalmat kap. A
pályázatra magányos alkotók és csapatokat egyaránt nevezhetnek.
A pályázat oldalai:
http://www.facebook.com/IBMMagyarorszag
http://www.facebook.com/EDFHungaria