Három éve sikertelenül vitatta a gázszolgáltató többmilliós követelését az a fogyasztó, akinek 41 ezer köbméterről állított ki számlát a gázszolgáltató, miközben a panaszos éves fogyasztása rendszerint 3 ezer köbméter körül alakult.
A hosszas vitában a szolgáltató engedett a kiszámlázott tetemes összegből 928 650 forintot, de a panaszos a kiszámlázott fogyasztást továbbra sem tudta elfogadni, hiszen a kazán csúcsrajáratással sem képes elhasználni ennyi gázt. A mérő későbbi bevizsgálásakor kiderült, hogy annak hitelessége 10 hónapja lejárt.
Az ügyet a Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége vizsgálta ki. A hatóság megállapította, hogy a szolgáltató a bizonyítottan lejárt hitelességű mérő által mutatott fogyasztási adatokat elfogadva számlázott, és nem a jogszabály által előírt hibás mérésre vonatkozó rendelkezéseket alkalmazta.
A fogyasztóvédelmi bírság kiszabása mellett a hatóság kötelezte a szolgáltatót, hogy ne a lejárt hitelességű mérő adatai alapján, hanem a jogszabályban előírt hibás mérés szabályai szerint számlázzon a fogyasztó részére.
A cég így végül a 10 hónapos időszakra 14 638 köbméter helyett 1794 köbmétert állapított meg és a különbözet jóváírásáról intézkedett az ügyfél részére – közölte az NFH.