Hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást indít a kormány a Miniszterelnökség részére “médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, médiagyártási reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs szolgáltatási feladatok elvégzésére”. Ez emberi nyelven valami olyasmit jelent: a kormány ismét jelentősebb lakossági kampányt tervez.
Hogy miről fog szólni az ősszel induló megbízás tárgyául szolgáló kampány, egyelőre nem lehet tudni, de a kiírásból lehet következtetéseket levonni. Ebből az derül ki: amit kommunikálni szeretnének, van annyira fontos és összetett, hogy a megvalósítás stratégiáját és a különböző médiumokban való megjelenés lebonyolítását nem házon belül oldják meg, hanem vállalkozási szerződést kötnének rá. Az, hogy telemarketinget is igénybe szeretnének venni, arra utal, hogy sok telefonhívással vagy e-maillel járó kommunikációt (is) szeretnének folytatni – ilyen lehet például egy olyan kampány, amelynek keretében a lakosságot hívogatják egy callcenterből.
Azt, hogy az adott szerződést nem nyílt versenyben, hanem tárgyalásos eljárásban írja ki a kormány, azzal indokolták: „Magyarország lakosságának tájékoztatása érdekében előre nem látható okból és rendkívüli sürgősséggel médiakampány megindítása vált szükségessé”. Hogy mi lehet ilyen sürgős, azt megkérdeztük a Miniszterelnökségtől, várjuk a válaszukat.
Ugyanezen a címen egyébként van már a Miniszterelnökségnek egy 630 millió forintos szerződése az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel.