Kész csoda, de semmi baja nem volt az elmúlt három hétben az Alstomoknak. Gulyás Attila, a BKV metrós szakszervezetének elnöke szerint természetes, hogy frissen forgalomba helyezett szerelvényeknél van pár hiba eleinte, de a már futó két Alstommal semmi gond nem volt, egyszer sem kellett kivonni azokat a forgalomból.
Gulyás Attila ugyanakkor azt is elmondta, hogy a két új metró sem visz mindig utasokat, hiszen a Siemens biztosítóberendezését is tesztelni kell, és a járművezetőket is ezeken képzik.
A 22-ből összesen nyolc vonat van Magyarországon, ebből két szerelvény fut az alagutakban a csúcsidőszakban, hatórás üzem után pedig melegedésvizsgálatra viszik őket. A harmadik szerelvénynek a napokban zajlik a hatósági vizsgája, a forgalomba várhatóan a jövő héten kerülhet.
A régi, szovjet szerelvények kivonása után a segédvezetőkre már nem lesz szükség, de őket vagy átképzik, vagy a 4-es metróra irányítják át, elbocsátás emiatt a BKV-nál nem lesz – mondta Gulyás Attila.
150-en fognak majd a Metropolisokon dolgozni, 40-en szerezték már meg a vizsgát ehhez.