Tallosi Károly a létesítményt építő és a járműgyárnak bérbeadó társaságok tulajdonos-ügyvezetője.elmondta: a jövő héten véglegesítik a majdani bérlővel a 30-35 millió eurós beruházás terveit, az október és a november pedig az engedélyeztetéssel telik majd. Ezt követően kezdődhet a hat-hét hónaposra tervezett építkezés, amelyen az A-K Építőipari Kft. kipróbált, kizárólag hazai cégekből álló alvállalkozói gárdája dolgozik majd. A tulajdonos-ügyvezető közlése szerint alvállalkozóik magyar munkaerőt alkalmaznak.
Hozzátette: nem először építenek logisztikai parkot úgy, hogy bérlőnek adják ki a létesítményt, példaként az amerikai Dana, az Audi-beszállító, német Rudolph Logistik Gruppe új győri telephelyét említette. Utóbbinál mintegy 12 milliós beruházás valósult meg, négy hónap alatt építettek fel egy 22 ezer négyzetméteres csarnokot, az épületet októberben avatják fel. A Knorr-Bremse 38 ezer négyzetméteres budapesti beruházásánál generálkivitelezőként vettek részt.
Az Audi logisztikai parkjával kapcsolatos kérdésekre Tallosi Károly azt közölte: “a beruházás értékének megfelelően hosszú távú” bérleti szerződést kötöttek, “mai, sztenderd piaci áron”, az összeg és az időtartam azonban üzleti titok.
Lőre Péter, az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója szeptember 7-én közölte az MTI-vel, hogy az A-K Építőipari Kft. nyerte az Audi logisztikai parkjának felépítésére és üzemeltetésére kiírt pályázatot. Tájékoztatása szerint a munkálatokat a magyar társaságnak a lehető leghamarabb meg kell kezdenie annak érdekében, hogy a létesítmény jövő nyáron megkezdhesse működését.
Az MTI információja szerint húsznál több társaság indult a pályázaton, amelynek utolsó körébe három induló jutott; ezek között egy külföldi és két magyar társaság volt. A beruházás értéke meghaladja a húszmilliárd forintot.
Az A-K Kft. 12 éves, csarnoképítésre és -bérbeadásra szakosodott, magyar tulajdonú vállalkozás. A pályázati kiírás szerint 200 ezer négyzetméteres logisztikai parkot rendelt meg az Audi, azzal a kikötéssel, hogy nyitáskor ennek negyede legyen már a csarnokterület, amely szükség esetén növelhető.
Az Audi egyik elvárása volt, hogy a helyszín a győri gyárból fél óra alatt elérhető legyen – tette hozzá.
Az Audi győri üzemének teljes vertikumú gyárrá fejlesztéséhez mintegy 900 millió eurós beruházással kezdett neki tavaly nyáron a társaság. A logisztikai park (amelyben beszállítói telephelyek is létesülnek) helyszínére korábban három aspiráns – Győr mellett Gönyű és Pozsony – került szóba.
Az Audi június végén jelentette be, hogy Győrben valósul meg a beruházás, a döntést gazdaságossági szempontokkal indokolták.