A kéthetenként megjelenő újság emlékeztet rá: a korábbi döntések értelmében 2013-ra el kellett volna készülnie a Budapest és Vác közötti 19 kilométeres szakasz bővítésének, ám a kiemelt uniós fejlesztések közé sorolt beruházás késlekedik.
Az okokról – Loppert Dánielnek, a NIF kommunikációs vezetőjének nyilatkozatát idézve – egyebek mellett azt írta a lap, az építési engedély alapján a kiviteli tervek 2011 júniusában elkészültek, azonban 2011 szeptemberében, illetve 2012 januárjában a Közép-Duna-Völgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség a környezetvédelmi engedély meghosszabbítása során a bővítésre vonatkozóan új feltételeket is előírt.
Ennek oka, hogy az M2-es első 4 kilométeres szakasza a Dunakeszi mellett időközben kijelölt vízbázisokat érinti, így ezt is figyelembe kell venni a tervezéskor. A vízbázis védelmét biztosító beavatkozások meghatározását követően lehet átdolgozni a kész kiviteli terveket -–összegezte Loppert Dániel szavait a lap.
Az M2-es Budapest–Vác közötti szakaszának gyorsforgalmi úttá történő bővítése csak a 2014–2020 közötti EU-s költségvetési ciklusban várható – írta a Dunakanyar Régió.