Szeptember 14-15-én 5 Auchan áruház (Budaörs, Solymár, Fót, Maglód, Soroksár) kezdi meg – a görögdinnye és a paprika után – az almakampányt, amely a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Igazgatóságának támogatásával valósul meg.
A budaörsi áruházban Budai Gyula a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, Simonka György országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla a FruitVeB elnöke kóstoltatott Golden, Gála, Jonathan, Mutsu és Red Elstar almát.
A Vidékfejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése, lehetőséget teremtve a nagyobb belföldi fogyasztás elérésére, valamint az orosz export növelésére. Mindezeken túl pedig a vásárlók ösztönzése, hogy a jó minőségű, friss magyar almát keressék a külföldi helyett.