Belföld

Milliárdos bádogdobozt kapnak a pestiek

alstom metró (alstom, m2, metró, bkv, )
alstom metró (alstom, m2, metró, bkv, )

Délelőtt már utazhatnak az első Alstom-szerelvénnyel a 2-es metró vonalán.

A Metropolis 11 óra 8 perckor indul el az Örs vezér téri végállomásról. A 100 méter hosszú, légkondicionált szerelvény 1023 férőhelyes, 209 utas le is tud ülni. A vonat egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható, maximális sebessége 70 km/óra.

Jelenleg négy „óriáskígyó” van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egy szállít utasokat, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság.

A továbbiakban havonta két-három új járművet állíthatnak majd forgalomba. A világ 45 városában több mint 4 ezer ugyanilyen típusú metró közlekedik, ezek több millió utast szállítanak naponta.

Nagy meccs volt

A francia céggel 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és a 4-es metróvonal szerelvényeinek gyártására. Ennek alapján 22 vonat érkezik a 2-es vonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvény a 4-esre 114 millió euróért.

Az új budapesti metrót Franciaországban tervezték, hajtásrendszere Magyarországon készült. A kocsiszekrényeket az Alstom lengyelországi központjában, Katowicében gyártották, és ott is szerelték össze a szerelvényeket.

A járműveket 2008 májusától, egy év alatt szállították volna le, de a végleges típusengedélyt – főként a fékeknek a magyar előírásoktól való eltérése miatt – nem kapták meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól.

Emiatt a főváros szerződést bontott, de később, 2011 júliusában a megállapodást megváltozott tartalommal újra hatályba léptették. Ettől számítva 330 napja volt az Alstomnak arra, hogy leszállítsa az első szerelvényt, ami július 10-én megtörtént.

Színes, szélesvásznú képekért kattintson ide.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik