“Véget ér a retrókorszak a főváros földalattijaiban” – mondta a főpolgármester az első Alstom-metró indulása előtt tartott sajtótájékoztatón. A régi szerelvényekről azt mondta, azok egy elmúlt kor relikviái voltak, az állandó műszaki ellenőrzés mellett is napi szinten álltak le, nem egyszer kigyulladtak, füstöltek. Az új Alstom-szerelvények miatt viszont már nem kell szégyenkezni.
Annyiban ragaszkodtak a múlthoz, hogy az új metrókocsikon is Szalóczy Pál rádió- és tévébemondó hangjára “záródnak az ajtók”, ahogy ezt már 15 éve megszokhatták a budapestiek.
A képre kattintva galéria nyílik az Alstom kocsik első munkanapjáról! – Fotó: Kummer János
Szeptembertől havi 2-3 új vonat érkezik, 2013 márciusában pedig az utolsó új szerelvény is forgalomba áll – mondta el a főpolgármester. Egyúttal jelezte azt is, hogy az első napokban előfordulhatnak apróbb meghibásodások, ezért az utazóközönség megértését kérte.
Jelenleg hét szerelvény van Magyarországon, de ezek közül egyelőre csak egyet állítottak forgalomba, a többit futáspróbákon még vizsgálja a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH). Ezek üzembe állításával párhuzamosan a BKV „nyugdíjazza” a régi szerelvényeket.
A francia Alstom összesen 22 metrót gyárt a 2-es vonalra 150 millió euróért. A 100 méter hosszú légkondicionált szerelvény 1023 utast képes szállítani, összesen 209 ülőhely van. A kocsik mindkét oldalán négy-négy ajtó van, a szerelvény egyterű, azaz az elejétől a végéig átjárható. A Metropolis maximális sebessége 70 kilométer/óra.
Ekkor csípheti el az új metrót
A Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon közzé tette, hogy melyik végállomásról mikor indul első munkanapján az Alstom-metró. Íme az időpontok:
Indulás az Örs vezér terétől: 11:08, 11:53, 12:40, 13:28, 14:13, 14:58, 15:43, 16:28, 17:15, 18:00, 18:48, 19:38
Indulás a Déli pályaudvartól: 11:33, 12:18, 13:06, 13:52, 14:37, 15:22, 16:07, 16:53, 17:39, 18:24, 19:13, 20:03.