A szavazás végén kiderül, hányasra értékelik az ügyfelek a hazai biztosítótársaságokat. Ennek persze nem minden piaci szereplő örül egyformán, de a díjat alapító Biztosítás.hu szerint a díj által végre valós képet kaphatunk a biztosítási szolgáltatások hazai színvonaláról.
A 14 legnépszerűbb lakossági biztosítóról mondhatnak mától egy hónapig véleményt a szavazók az évbiztosítója.hu oldalon. A biztosítótársaságokat szolgáltatás, illetve kárrendezés kategóriában minősíthetik az ügyfelek. A szavazás egyszerű, a biztosítókat 1-től 10-ig kell értékelni a szerint, hogy jó vagy rossz tapasztalatot szereztünk-e velük kapcsolatban az elmúlt években a gépjármű-, a lakásbiztosítások vagy éppen a közelmúlt jelentős viharkárai kapcsán.
A díj célja, hogy a fogyasztók – reklámoktól mentes – képet kapjanak a hazai biztosítók szolgáltatási és kárrendezési színvonaláról, és a szavazáson jól szereplő társaságoknak a jövőben több ügyfele legyen, mint a lemaradóknak. A szavazással a biztosítók által rég hiányolt „szolgáltatás” még inkább a középpontba kerülhet, így a fogyasztók a jövőben nem csak a biztosítási díjak alapján választhatnak maguknak biztosítótársaságot, hanem a szolgáltatás és kárrendezés mért minősége alapján is.
Rácz István – a díjat alapító és a szavazást szervező Biztosítás.hu független alkusztársaság ügyvezetője – szerint ennek biztosítása csak országos szavazás keretében megvalósítható, mert bár az egyes alkuszok ismerik a velük dolgozó biztosítók szolgáltatási, kárrendezési színvonalát, átfogó országos tapasztalattal csak az ügyfelek összessége rendelkezik. Az ügyvezető arra is felhívta a figyelmet, hogy a szavazáson nem csak saját biztosítójukról mondhatnak véleményt a fogyasztók, de a nekik kárt okozók biztosítóját is minősíthetik, valós kártapasztalataik alapján.
Az “Év Biztosítója” választásnak különös jelentőséget ad, hogy a szavazás vége után alig egy hónappal indul az idei kötelező kampány, ahol több millió autó- és lakástulajdonos választhat majd magának új biztosítót, immáron szolgáltatási színvonal alapján is.