„Ha délután 4 óra után érek haza, várnom kell a parkolóra, mert foglalt az összes csillaggarázs. Ha szerencsém van, egyszer csak akad egy szabad hely, ha nem akkor a lakástól jóval távolabb eső területen állíthatom le a járművet. Nem az-az 5 percnyi séta zavar, sokkal inkább az, hogy nem látok rá az autómra, és félek, hogy feltörik, vagy megrongálják” – mesélte a Győr24-nek olvasónk, aki az egyik külvárosi lakótelepen él, és szinte nap mint nap a parkolással bajlódik. Sajnos ezeken a forgalmas, sűrűn lakott részeken nehéz megoldást találni a problémára, hiszen több parkolóhely kialakítására nem igazán van lehetőség, így marad a bosszankodás, vagy éppen az öröm annak, aki a szabad helyhez előbb odaér.
A belvárosban sem egyszerűbb a helyzet, hiszen a zónákra osztott centrumban drága az óránkénti megállás. Ráadásul nemrégiben Nádorváros és Révfalu egy-egy szakaszán is feltűntek a jegykiadó automaták, a szűk utcák ugyanis nem tudták már kiszolgálni a motorizáció adta bővülő igényeket. Így a jegyváltó berendezések száma 81-ről, 104-re, míg a fizetős parkolóhelyek száma 2057-ről, 2702-re növekedett. A kiemelt övezetekben óránként 400 forintért vesztegelhetnek az autósok, míg a már említett távolabbi, új szakaszokon 100 forint/óra a parkolási díj. Akik a belvárosban dolgoznak, azoknak megoldás lehet, ha a Városréti piacnál megállnak az ingyenesen használható P+R parkolóban, ahonnan az ugyancsak díjmentes, 15 percenként közlekedő City busz járat segítségével a belváros bármely pontját megközelíthetik.
A parkolás kérdése tehát nem egyszerű, és valószínű mindig megosztja majd a győriek véleményét, egy azonban biztos: a történelmi belvárosban egyre kevesebb gépkocsi közlekedik, az ott lakók nagy, a boltosok kevésbé nagy örömére.