Módosul a közösségi közlekedésben alkalmazott díjrendszer szeptember elsejétől.
Az emeltszintű szolgáltatás nyújtó országos vonatjáratokon (IC, EC, EuroNight) fizetendő pótjegy díja az utazási távolsággal arányosan, a menetjegyek övezeti besorolásához igazodva nő. A kiegészítő díj a 280 kilométernél rövidebb utazások esetében a jelenleg jellemző 400 forintos szint alatt marad, így több vidéki megyeszékhely és a főváros közötti utazás is olcsóbban tehető meg szeptembertől az IC és EC járatokon, következésképpen a minőségi vonatokat érdemes lesz rövidebb távú utazásokhoz is igénybe venni.
A kezdetben korlátozott körben bevezetendő autóbuszos felár szintén a távolsági övezettel arányosan nő, és olyan viszonylatokban kell megfizetni, ahol a sűrűn közlekedő vasút magas szintű szolgáltatást biztosít, ezáltal az autóbuszok utasai számára valódi alternatíva.
Szeptembertől a következő útvonalakon közlekedő buszjáratokon kell felárat fizetni: Budapest-M1 autópálya-Győr, Budapest-M1 autópálya-Szombathely, Budapest-M3 autópálya-Nyíregyháza, Budapest-M5 autópálya-Szeged.
A magasabb autóbuszos felár bevezetésével megszűnik a vasút versenyhátránya az emelt szintű szolgáltatások területén. A kedvezőbb áraknak köszönhetően az utasok nagyobb arányban választhatják az IC és EC vonatokat – így interpretálja a drágulást a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
A “tarifarendszerek közötti feszültségek feloldása érdekében” a jegyek esetében megszűnik az 5 kilométeres tarifa. A helyközi bérletek változatlanul kiválthatók a legalacsonyabb díjövezetre is, így a napi rendszerességgel kis távolságra utazók kiadásai nem nőnek.
A módosítások az előzetes becslések szerint növelik a szolgáltatók bevételeit, ezzel kismértékben csökkennek a költségvetés terhei is.