Már jóval a védőkapu előtt tábla jelzi az Eszperantó utcában a Baross híd előtt húzódó 3,7 méter magasságú védőkorlátot, ennek ellenére csütörtök reggel is „átcsúszott” egy kamion a szerkezet alatt. Pontosabban csúszott volna, de a fülke és a ponyva között a szerb nemzetiségű nyerges vontató fennakadt. 7 órától, közel 30 percen keresztül próbálta a sofőr kimanőverezni a masinát, a Kisalföld Volán és a rendőrség munkatársainak segítségével, a kitartó munka pedig meghozta eredményét, a gép kiszabadult a híd fogságából. Mivel a pilóta nem vette figyelembe a tiltó táblákat, szabálysértés jogcímen biztosan számíthat majd büntetésre.
A magasságszabályozó szerkezetet még 2004-ben építette az állam és Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezete, 50-50 százalékos ráfordítással, miután 2003-ban egy sörszállító szinte a teljes hosszában végighúzta az átjáró alsó részét, jelentős károkat okozva ezzel a vasszerkezetben. Akkor aládúcolták és betonelemekkel elkerítették a területet, a félpályás, ideiglenes jelzőlámpás irányítás miatt pedig forgalmi dugó is akadt bőven. Szerencsére a csütörtöki eset kapcsán komolyabb problémákkal nem kellett szembesülniük a szakembereknek, éppen azért, mert a védőkapu hárította az ütközetet.
„A kapu egy országosan bevált módszerrel épült meg, van rajta egy vízszintes acélgerenda rész, amely el tud forogni, amennyiben szükséges. Vagyis ha egy jármű épphogy súrolja ezt a gerendát, akkor még nem okoz kárt az ütközés, sem a gépben, sem pedig a hídban, na és persze a kapuban sem. Cél az is, hogy ez a kapu rugalmasan tudja felvenni a koccanást!” – mondta Máthé-Tóth Péter, az útkezelő műszaki vezetője.
A GPS-rendszerek egy része egyébként már úgy van programozva, hogy érzékelik, hol és mikor kell magasságkorlátra számítaniuk a sofőröknek, de sajnos sok esetben nem lehet elkerülni ezeket a területeket.