A legtöbb energiaszolgáltató üzletpolitikájának fontos elemévé vált, hogy a számlákat rendszeresen kiegyenlítő, pontos ügyfeleket valamilyen módon jutalmazza. A lakosság összesített áram-, földgáz- és távhőtartozása ugyanis a Magyar Energia Hivatal májusi adatai szerint elérte a 143 milliárd forintot, aminek majdnem fele, 65 milliárd forint már 90 napnál tovább görgetett elmaradás.
Az áram- és gázszolgáltatást is nyújtó E.ON „Jutalomkártya”-programmal honorálja a határidőket betartó ügyfeleit, a kártyabirtokosok a cég partnereinél kedvezményekkel vásárolhatnak.
A Fővárosi Gázművek és a Tigáz is saját kedvezménykártyát vezetett be, a GDF SUEZ Energia Magyarország Zrt. pedig nyereményjátékkal ösztönzi a határidőre fizetést.
Az Elmű-Émász csoport a hűségprogramja keretében a nem tartozó ügyfeleknek negyedévente kuponfüzetet küld, amely több helyen beváltható.
A Fővárosi Vízművek július óta 20 százalékot elenged a kútvíz- vagy medencevíz-vizsgálat díjából, az új vízmérők beszerelésénél pedig az év végéig ezer liter vizet ad kedvezményként, ha a mérőállást időben bejelenti az ügyfél, és legalább 2 köbmétert elfogyasztott.