Belföld

Ünnep előtti közgyűlés Fehérváron

Turisztikai látványossággal rendeződhet a vidámpark, miközben újragombolja a városi buszhálózatát Székesfehérvár.

Egyperces néma felállással emlékezett meg a közgyűlés a közelmúltban, augusztus 15-én elhunyt Lugossy Mária szobrászművészről.

Napirend előtti felszólalásában Mező Balázs jobbikos képviselő kifogásolta azt a módosítójavaslatot, amiben a képviselők a későbbiek során a közgyűlési anyagot két nappal a közgyűlés előtt kapnák meg. Véleménye szerint maradjon meg a hat nappal korábbi postázási szokás, hogy felelősségteljes döntéseket hozhassanak a képviselők, utalva arra, hogy egyéb polgári feladatokat is el kell látniuk a testület tagjainak. A kétnapos javaslat tarthatatlan és ráadásul megalázó is – mondta Mező Balázs.

Horváth Miklósné, a Fidesz Frakció vezetője felhívta az ellenzéki képviselő figyelmét, hogy az előterjesztés négy napról szól.

Az elnöklő polgármester leszögezte, hogy a továbbiakban péntekenként kerül sor a testületi ülésre, ezért nem szeretné, ha a hivatal dolgozóinak szombatonként kellene előterjesztéseket előkészíteni.

Mező Balázs módosító javaslatát minimális többséggel leszavazták, és ezzel egy időben az SZMSZ módosító javaslatát elfogadta a testület.

Az eddigi káoszos vidámparki terület végre turisztikai látványosság lehet, mert a terület fejlesztésére pályázatot nyújtott be a város.

Első megszólalóként Szigli István feketehegyi-szárazréti képviselő örömét fejezte ki, hogy megoldódni látszik az évek óta görgetett probléma. Ráadásul több mint 300 millió forintot nyelt el eddig, úgy, hogy nem volt semmi látszata – mondta a képviselő.

Régóta várják a szedreskertiek a terület rendezését – kezdte felszólalását Knizse Gyula szocialista városatya, aki korábban a terület képviselője volt, majd ut alt arra, hogy egy száz százalékos pályázatnál szerencsés lenne, ha össze lehetne kötni a vidámpark rendezését a Rózsa-ligetével.

Sajnos ez egy tematikus turisztikai célú pályázati lehetőség, ami nem viseli el a területrendezési koncepciókat, hanem kimondottan turisztikai attrakciókhoz rendelik – mondta Cser-Palkovics András polgármester. Ezután a testület a volt Vidámpark területének hasznosítására tett javaslatot elfogadta.

A legnagyobb érdeklődést a Volán Zrt-vel kötendő megállapodás keltette.

Farkas László a Palotaváros önkormányzati képviselője elmondta: egyik szemem sír, a másik nevet. Az új menetrenddel kapcsolatosan rengeteg kérdőjel volt, de a cél változatlan: egy finanszírozható, lakossági igényekhez alkalmazkodó és utasbarát menetrendet szeretnénk letenni az asztalra. A legfontosabb most a város békéje és az Alba Volan Zrt. megmentése, a munkahelyvédelem volt. Közös a múltunk, közös a jelenünk és együtt kell menetelnünk egy jobb jövő felé. Október 31-ig kell véglegesítenünk az új struktúrát és továbbra is azt javaslom, hogy a legkihasználtabb 43-as és 44-es járatokat változtatás nélkül tartsuk meg, és mindazt ami jó, de dobjuk ki, ami rossz! A palotavárosiak is visszavárják a 29-es buszjáratot – fejezte be Farkas László

Mező Balázs jobbikos képviselő: nehéz helyzetben van minden képviselőtársam. Jó dolog, hogy 2012-ben marad a jelenlegi rendszer, hogy nem változik a járatsűrűség és, hogy a jegyárak sem emelkednek. Azonban tartok attól, hogy az MNV Zrt. a kompromisszumos, közös áldozatvállalás fejében a járatok ritkítását deklarálja. Bátran ki merem jelenteni, hogy a városban lincshangulat uralkodott. A jövőbe tekintve azt javaslom, hogy az új menetrendet nem szabad iskolakezdéskor bevezetni – hangsúlyozta Mező Balázs.

 

 

Cser-Palkovics András kiemelte, hogy az MNV Zrt. a futott kilométerszám csökkentését kéri a szolgáltatótól és a várostól. De ennek már nincs köze a múlt lezárásához. Ami fontos, és amit ki kell emelni az a példaértékű hármas felelősség- és áldozatvállalás az Alba Volán, az MNV Zrt. és a város részéről.

Szigli István képviselő jelezte Mező Balázs felé: nincs lincshangulat a kertvárosokban. Ami aggodalomra ad okot, az inkább az, hogy bizonyos politikai szerveződések szerették volna elérni, hogy a buszsofőrök elszabotálják a menetidőt, és eszközöljenek ki 10-20 perces csúszásokat. Szerencsére a gépkocsivezetők többsége erre nem volt hajlandó – fejezte be Feketehegy-Szárazrét képviselője.

 

Brájer Éva alpolgármester, Maroshegy önkormányzati képviselője szerint Maroshegy a legnagyobb területű városrésze Székesfehérvárnak, ennek ellenére még mindig egy fekete folt a buszközlekedés tekintetében. A maroshegyiek nagyon várják a változásokat. Nem szabad hátradőlni, hanem finomhangolásokat kell végeznünk. Ez nem valaminek a vége, hanem valaminek a kezdete – mondta a képviselőasszony.

 

 

Márton Roland szocialista képviselő: gyorsan változik a Fidesz-KDNP véleménye. A rendkívüli közgyűlésen szinte tökéletesként adták elő a tervezeteket, és a helyzet azóta sem változott, itt továbbra is mindenki közlekedésmérnöknek képzeli magát – mondta gúnnyal Márton Roland.

 

Bóka Viktor jegyző: egyik szemem sem sír és nem is nevet, csak szép barna mind a kettő. Valódi emberek, valódi problémáival találkoztunk az elmúlt időszakban. A tervezést, illetve a finomhangolást velük együtt, a valódi emberekkel és valódi problémáikkal szeretnénk véghezvinni! Azokkal, akik arccal és névvel vállalják a kritikai észrevételeiket, nincs szüksége a városnak arctalan fitymálókra.

Cser-Palkovics András: 830 millió forintot sajnos az előző politika éra hibás döntéseinek korrekciójára kell fordítanunk Az eredendő bűn miatt nem fordíthatjuk ezt az összeget a jövőre. Örültem volna, ha bocsánatot kérve szólaltak volna fel azok, akiknek ezt tenniük kellene! Állítom, ha erkölcsileg nézzük, nem terheli felelősség a várost. Belátom, kapkodás volt az elmúlt pár hónap tervezési időszaka, de mivel az Alba Volán szeptember elsejével felmondta a szerződést – ez a felmondás még ma is él –, nem volt más választásunk. Kérdés, hogy ez a flotta gépjármű-park alkalmas-e a költségcsökkentésre. Nem feltétlenül éri meg csúcsidőszakon kívül csuklós buszokat járatni. Ezért pályázni fogunk új járművekre és egy energiatakarékos, komfortos buszhálózatot fogunk kialakítani. A mostani menetrend kiment a divatból, az újon pedig lehet még szakmailag dolgozni. Nem lesz olyan rendszer ami mindenkinek tökéletes. Most a legfontosabb az, hogy megmentünk 150-200 munkahelyet, a múltat pedig lezárhatjuk – zárta a polgármester.

A buszközlekedéssel kapcsolatos változások módosítására tett javaslatot a testület minden tagja elfogadta.

A 2013-as emlékévvel kapcsolatosan Mező Balázs örömét fejezte ki azért, hogy Hóman Bálint neve szerepelhet az ünnepi programok sorában. Végre tiszteleghetünk egy dicső korszak emléke előtt – emelte ki a jobbikos képviselő. Ugyanakkor Márton Roland erre így reflektált: Hóman Bálint finoman szólva is megosztó személy. Ne felejtsük el, hogy 2747 székesfehérvári honfitársunkat deportálták, és a Népbíróság emiatt őt halálra ítélte. Politikai szerepvállalása erősen vitatható.

Cser-Palkovics András: a múzeum kereste meg a kéréssel az önkormányzatot. A kérdést hiba lenne a politika színterére vinni, ebben döntsön a tudomány és a jog!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik