Szeptemberben kívánja a kormány elé terjeszteni a MÁV a repülőtéri gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmányát. A koncepció két változatban készül: a MÁV által preferált – 40 milliárd forintos költséggel épülő – terv a meglevő vasúti pályát hasznosítaná, alapos átépítés után. A repülőtérről Kőbánya-Kispest megállóig, egy egy nyomvonalú pályán Budapest Nyugati vagy Keleti pályaudvarig 30 percenként közlekedhetnének a vonatok.
A másik változat szerint, amely 80 milliárd forintba kerülne, a Keleti pályaudvarról a jelenlegi vasutaktól elválasztott, külön kétvágányú pályán új vágányok épülnének Kőbánya-Kispest, az 1-eserminál és a 2-es terminál megállókkal, ami 15-20 perces követési időt tenne lehetővé, 20 perces menetidő mellett.
Ha a kormány dönt, akkor 2015-ben a 2-es terminálig vonat közlekedhet, a finanszírozáshoz szükséges hitelt a kínai kormány által felajánlott 1 milliárd dolláros hitelkeretből lehetne megoldani. Ezért már a megvalósíthatósági tanulmány készítésében részt vesznek a Kínai Vasútépítő Vállalat szakemberei.