Belföld

103 millióba került a köztévé új arca

MTVA-logo(1)(960x640).jpg (mtva, )
MTVA-logo(1)(960x640).jpg (mtva, )

A tervezőgárda vezetője korábban azt mondta: a váltás "aprópénzbe", csupán 30 millió forintba került.


(Forrás: MTVA)

Több mint 103 millió, egészen pontosan 103 millió 684 ezer 60 forint. Ennyibe került a közmédia arculati megújulása – írja a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (Alap) kommunikációs igazgatósága válaszára hivatkozva a Népszava. Az új logókkal az olimpia megnyitójának napján jelentkezett először a közmédia, azóta az ország különböző területein kampányolnak is velük.

A kommunikációs osztály részletezése szerint a több mint 103 millió forint tartalmazza az arculati elemek tervezésének, előállításának költségeit, a különféle díszlet- és egyéb elemek megalkotását, a szobrok építésének és mozgatásának díját, 26 forgatási nap teljes költségét, az ebben szereplő 31 ezer 500 kilométernyi, Magyarországon megtett utat, 90 szereplő és statiszta díját, az egyenként 800 kg súlyú, 5 méteres arculati “land art” elemek megépítését, a további 2 méteres “land art” elemek elkészítését, a forgatási helyszínek bérlési és helyreállítási költségeit, az arculatot bemutató rendezvény és a logókat bemutató roadshow eddig rögzített teljes költségvetését, valamint azokat az eljárási díjakat, amelyek az arculati elemek védjegyeztetését ellentételezik.

A Népszavának küldött válaszból kiderül, hogy sokkal magasabb a logókra fordított összeg, mint amiről eddig szó volt. Vida Zoltán, a tervezőgárda vezetője ugyanis még arról beszélt, hogy az új rendszerrel kapcsolatos költségek – a “land art” elemek kialakításától kezdve, azok csaknem 32 ezer kilométernyi szállításán át, egészen a festékek megvásárlásáig – 30 millió forintra becsülhetőek. Mint fogalmazott: egy vállalati rendszer tekintetében ez aprópénz, a tervezőcsapat a munkáért pluszjuttatást nem kapott, kizárólag a fizetésüket vették fel érte. Vida azt is hozzátette, a cégen belüli visszajelzések többsége pozitív volt.

Ám az erről szóló hírek Vida kijelentéseinek is ellentmondnak. José Simon tervezőgrafikus a hvg.hu-nak írt arról, hogy tudomása szerint az új arculat állítólag már hónapok óta kész van, a vezetőség mégis vonakodott kihozni. “Mivel engem több forrásból is megkerestek, biztosan tudom, hogy ami elkészült, szinte senkinek nem tetszett házon belül, gondolom az alkotókat kivéve. Azt nem tudhatom, hogy milyen tervek voltak és a most bemutatott arculat egy frissebb vonal-e, de hogy nagy volt a görcsölés és a bizonytalanság, az biztos.” Mások szerint Vida Zoltán és csapata a logók ötletét a villanyszerelőktől lopta. “Belebújt valamelyik villamos tervjeleket tanító szakiskolás tankönyvbe, és másolt”. 

Böröcz István, az Alap vezérigazgatója július végén mutatta be a közmédia új imidzsének gerincét adó köröket, mondván: “Az arculatváltás egyben a közmédia közösségi médiává válásának első állomása.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik