Gaál István, a település polgármestere elmondta: a jelenlegi elképzelések szerint a szimpla jegy 100 forintba kerülne, egy napra 200, egy hétre 1000, egy hónapra 3500, egy évre pedig 30 ezer forintért válthatnának bérletet az utazók, akik a falu határában álló sorompónál, illetve a polgármesteri hivatalokban vehetnek jegyet, a határ túloldalán euróért.
Kamionok és buszok nem járhatnának az úton, Ágfalva, valamint Somfalva (Schattendorf), Lépesfalva (Loipersbach), Sopronkertes (Baumgarten) és Darufalva (Drassburg) polgárainak pedig nem kellene fizetniük, de önkéntes adományokat tőlük is szívesen fogadnak. A polgármester szólt arról is: nemrégiben adománygyűjtésbe kezdtek az útjavításhoz; ezen mintegy 230 ezer forint és 700 euró gyűlt össze.
Megjegyezte: a napokban egyeztet a szomszédos ausztriai települések polgármestereivel, ezt követően kerül az Ágfalvi képviselők elé a javaslat, amelyet azért terjeszt elő, mert nincsen pénzük a nemrégiben pályázati pénzből felújított út újabb hibáinak kijavíttatására. A kivitelező ugyanis nem vállalja a sorrendben harmadik garanciális javítást, mondván, a legfeljebb három és fél tonnás járművek számára készült úton rendszeresen járnak kamionok, autóbuszok, és a személykocsi-forgalom is a sokszorosa annak, amilyenre méretezték a szakaszt – jegyezte meg a településvezető, hozzátéve, nincsen hárommillió forintjuk a munka megrendelésére.
Utalva arra, hogy az út előző felújítását is négy ausztriai településsel közösen pályázva nyerték el, Gaál István jelezte: szeretnének a határ túloldalán fekvő falvakkal közösen pályázni egy új, nagyobb forgalom lebonyolítására alkalmas útra. Csak annak elkészültéig tartanák fenn a fizetős rendszert, a pénzt pedig kizárólag útfelújításra költenék.
Az osztrák közszolgálati rádió internetes oldala számolt be először az elképzelésről, jelezve: az összekötő úton nem csak a szomszédos ausztriai településekről utaznak Magyarországra, a legtöbben magyar ingázó munkavállalók, az úthasználati díj bevezetését pedig a közeli ausztriai települések is támogatják.