Belföld

Feleslegesen építették a BKV-hajó egyik állomását

bkv-hajo(210x140)(1).jpg (bkv hajó)
bkv-hajo(210x140)(1).jpg (bkv hajó)

Az alacsony vízállás miatt bezárták a Haller utcai állomást.

Kapcsolódó cikkek

Bár hamar népszerűvé vált a BKV nyári hajójárata az utazók körében, úgy tűnik, a Haller utcai megállót feleslegesen építették meg, mivel a BKV – hivatalosan az alacsony vízállás miatt – bezárta az állomást – írja a Népszava.

A BKV szerint balesetveszélyessé vált a kikötőhíd meredeksége, így a hajókat a partról az utasok csak nehezen tudják megközelíteni. Amennyiben hétvégéig nem nő a vízszint, a munkaszüneti napokon közlekedő D-13-as járatok sem kötnek ki a Haller utcánál.

A BKV bejelentését megelőzően nem a Duna miatt tűnt használhatatlannak a megálló: mint az index.hu a napokban arra hívta fel a figyelmet, hogy a Haller utcai állomásról nem lehet más tömegközlekedési eszközre átszállni.

Keresik a megoldást

A Budapesti Közlekedési Központ vizsgálja, miként lehet hosszabb lejáróhídra cserélni a jelenlegit a Haller utcai kikötőnél, hogy alacsony vízállás idején is maximális biztonságban legyenek az átkelőhajó utasai.

Az állomás megközelíthetőségét bíráló felvetésekre megjegyezték: a hajóforgalom beindítása óta sokan használták a Haller utcai kikötőt, több olyan irodaház van a két közeli kulturális intézmény mellett, ahová az aluljáró hiánya miatti kerülővel is el lehet jutni gyalog.

Vagyis még mindig hasznosabb, ha a kikötő a jelenlegi helyén van, mint ha az adminisztratív akadályok miatt egyáltalán nem épült volna meg. Persze ha az utasok nem használják majd a jövőben, akkor megfontolják a megszüntetését.

2010-ben, a kikötők tervezésekor a BKV megpróbálta elérni, hogy a hajóállomás a Művészetek Palotája mellett legyen, hiszen ott a HÉV-et és az 1-es villamost is egyszerűbb lenne megközelíteni. A Nemzeti Közlekedési Hatóság azonban erre nem adott engedélyt a Rákóczi híd alatt elhaladó tolóhajó-kötelékek helyigényére hivatkozva.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik