A lap szerint a 4-es metró jelenleg 373 milliárd forintos, igen feszített költségvetésében 17 milliárd forintnyi pluszköltségre sincs már tartalék, így az egyik fontos alvállalkozó, a Siemens által vezetett konzorcium nagyságrendileg ekkora kötbérigényéről kezdődnek szerdán tárgyalások Budapesten Tarlós István és a német cég vezetői között.
A konzorcium végzi a még 2006-ban kötött szerződés alapján az új vonal olyan kulcsfontosságú elemeinek szállítását és építését, mint a metró áramellátása, a járművek automatikus vezérlése és a vonal biztosítási rendszere. Csakhogy a munkák szerződés szerinti 130 millió eurós - mintegy 39 milliárd forintos - keretösszegén felül a Siemens többletkövetelésekkel állt elő, mert az egész beruházás csúszása miatt a konzorcium is késésbe került.
A beruházás ez ügyben végső szót kimondó mérnöke még 2010-ben jogosnak is fogadott el a Siemens részéről 2012. március 31-ig 7,7 millió eurót. Ezt ugyan elkezdték kifizetni a Siemensnek, ám a szerződés 6,5 millió eurós tartalékkerete erre sem nyújtott már teljesen fedezetet. A Siemens pedig bírósághoz fordult, ahol 54,7 millió eurót, vagyis mintegy 17 milliárd forintot követel – írja a lap.