A Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Információs és Oktatópont tájékoztató kiadványa a tudatos vásárlóvá válásról szól,a “Fogyasztóvédelem” című magazin pedig több aktuális témáról közöl cikket és bemutatja a Gazdasági Versenyhivatal működését is.
Székesfehérváron évtizedes hagyománya van a fogyasztóvédelemnek. Számos hasznos kiadvány látott napvilágot és több oktatási programot is megszerveztek már a diákok, a pedagógusok, vagy éppen a nyugdíjas korosztály számára. Szerdán két újabb tájékoztató kiadvány megjelenéséről adtak hírt sajtótájékoztató keretében.
“Néhány hete egy interaktív filmet mutattunk be közösen, ami elsősorban a fiatalokat szólítja meg. Most pedig két hagyományos, nyomdai úton készült tájékoztató anyagról adunk hírt, amelyek hasznosan forgatható kiadványok mindenki számára.” – ajánlotta a fogyasztóvédelmi magazinokat Róth Péter alpolgármester.
“Az Echo Innovációs Műhely tavaly pályázott sikeresen a Gazdasági Versenyhivatalnál, ennek köszönhetően jött létre a Székesfehérvári Fogyasztóvédelmi Információs és Oktatópont. Célunk, hogy a civil szervezeteket, az intézményeket és a lakosságot segítsük fogyasztóvédelmi témákban.” – mondta el Ruff Tamás, az Echo Innovációs Műhely munkatársa. Mint elhangzott: a fehérvári szakmai hagyományokra építkeznek és minden korcsoportot pontos, aktuális fogyasztóvédelmi információs anyagokkal keresnek meg.
“Legfontosabb feladatunknak a tudatos fogyasztóvá nevelést tartjuk. Kiadványainkban arra törekszünk, hogy a szakmai anyagokat közérthető módon jelentessük meg. Én magam évtizedek óta annak eléréséért dolgozom, hogy mindenkiben tudatosuljon: a gazdasági érdek nem előzheti meg a fogyasztói érdeket.” – mondta el Németh László fogyasztóvédelmi szakember.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy egy új pályázati lehetőség is megjelent, amely révén újabb fogyasztóvédelmi, ismeretterjesztő kiadványok készülhetnek.