A pápai repülőtérre még 2009-ben landolt a NATo első C-17-es típusú teherszállító repülőgépe. Az 53 méter hosszú, 265 tonnás, négy hajtóműves masinából három érkezett a bázisrepülőtérre. Közülük egyiket a közönség is birtokba vehette a nyílt nap kapcsán. Aki nehezen bírta a 40 fokos hőséget, az akár a monstrum alá is beülhetet hűsölni egy kicsit, de a futóművek közé is bemászhatott.
A repülőnapon egyébként különböző haditechnikai eszközöket is bemutattak, lehetőség nyílt arra, hogy harci járművekben utazzunk, gépfegyverrel lőjjünk, láthattunk kutyás bemutatót és a repülőtér életében fontos szerepet játszó karbantartó járműveket is bemutatták.
Külön értelmet kapott a repülőtéri tűzoltóság jelenléte is, hiszen a tikkasztó forróságban vízsugarat lövelltek a magasba, hogy az finom páraként hulljon vissza az emberek sokaságára. Az égi áldást a nap folyamán többször is megismételték.
A betonon egy An-26-os repülőgép és egy Mi-8-as helikopter pilótafülkéjébe is be lehetett ülni. A vadászgépek rajongóit a Mig-21-es és a Mig-23-as masinák várták.
A rendezvényről természetesen nem hiányozhattak a modellezők sem, így a távirányítású RC modellek bemutatója is izgalmas programnak bizonyult.
A kerozinszag a kánikula ellenére is rengetek embert vonzott a pápai betonra. Már a kora délelőtti órákban megteltek a parkolók, a forgalmat pedig katonák irányították, megkönnyítve ezzel az érkezők dolgát.
A legnagyobb sikert kétség kívül a már említett C-17-es repülőgép aratta. A betonon parkoló vasmadár hatalmas raktere csordultig telt a bámészkodókkal. Sőt, később a levegőben is láthattunk ilyen típusú gépet, mivel az egyik C-17-es éppen dél körül tért vissza valahonnan, s landulás után átstartolt a kifutópályán, hogy ismét a magasba emelkedjen. Ezt követően átrepült a bázis felett, mintegy tiszteletkört téve a nyílt nap résztvevőinek.