Pénteken nyújtotta be egyéni képviselői indítványait a fideszes Bíró Márk képviselő a közlekedési szabálysértésekkel kapcsolatosan. Nem kevesebbet kért, mint hogy töröljék az április 15-ével bevezetett fix bírságokat.
A képviselő a leghangosabb szónoka volt a kezdetek óta a szerinte igazságtalanul túlzó rendelkezésnek. A Hír24-nek már korábban elmondta, hogy meg kell állapítani melyek a magyar társadalmat foglalkoztató legfontosabb kérdések, és ezekre kidolgozni a megfelelő jogszabályokat. Ők egy keretrendszert szavaztak meg a parlamentben és nem azt, hogy ésszerűtlenül magasak legyenek a kisebb súlyú vétkek bírságai is. Mint mondta, Ausztriában például 35 euróba kerül egy kisebb fokú gyorshajtás a helyszínen, míg ez Magyarországon jelenleg 100 euró – mondta el korábban a Hír24-nek.
Ennek az érvelésnek eleget téve terjesztette be módosító indítványait is. A beterjesztett indítvány szerint megszűnne a kormány azon joga, hogy a fix bírságokat szabjon ki. A szabálysértési hatóság visszakapná mérlegelési jogát, és nem egy táblázat alapján automatizálva büntetnének.
De hozzányúlna a képviselő a tilosban parkoláshoz is, amelyet egyenesen kivenne a jelenleg az objektív felelősség kategóriájába tartozó közigazgatási bírságok közül, és visszatenné a szabálysértési kategóriába. Mondván egy járművel történő megállás vagy várakozás tiltott helyen nem jelent a közlekedés biztonságára olyan veszélyt, mint például a gyorshajtás. Egy különös ötlettel azért megnehezítené az objektív felelősség alól mentesülő tilosban parkolókat. Menetlevelet kellene vezetni ugyanis arra az autóra hat hónapig, amellyel megszegték a várakozási szabályokat.
Ezen a sárgán még átmegyek
Kovács Kázmér az Autóklub jogásza a fentiek mellett az m1 esti műsorában egy beszélgetésben arról is beszélt, hogy egy sárga lámpán való áthaladás tekintetében végrehajthatatlan a jelenlegi jogszabály, mert nincs meg az előfeltétele a szankcionálásnak. A hírek szerint az autósoknak nem kell a sárga lámpán történő áthaladás miatt tartaniuk a büntetéstől mindaddig, amíg a technikai feltételek nem adottak, például úgy, hogy előtte a zöld jelzés villog – közölte.
Az új módosításhoz a KRESZ-ben is jogszabályt kellene módosítani.