Folyamatosan érkeznek a taxisok a budapest Hősök terére, ahol délután három órakor már több mint százan próbáltak szabályosan leparkolni, hogy ne küldjék el onnan őket a forgalomra ügyelő rendőrök – jelentette a helyszínen lévő tudósítónk. A “budapesti magántaxit temető” fuvarozók a tér két oldalán gyülekeznek. Tudósítónk elmondása szerint szinte minden taxitársaság jelen van a tüntetésen.
A taxisok az előzetes tervek szerint délután három órakor indultak volna el, de végül csak négy órakor vágtak neki a megmozdulásnak. A taxikat a Hősök terén hagyták, és gyalog indultak el a Kodály körönd felé, 15 darab taxit tolva végig a lezárt Andrássy úton, így demonstrálva, hogy a legújabb rendelkezések szerint jelenlegi járműveik alkalmatlanná válnak a személyi fuvarozásra. A kézzel tolt járműveket fekete lufikkal és transzparensekkel díszítették fel, és a részvevők közül is többen, hivatásukat temető jelképként, fekete luftballonokat tartanak a magasba.
A budapesti magántaxi koporsóját hat “gyászhuszár” vitte a vállán végig az Andrássy úton, arcuk elé Komáromi Endre, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Szolgáltató Nonprofit Kft. ügyvezetője A4-es lapra kinyomtatott arcképét helyezve.A Kodály köröndnél a megmozdulás szervezői egy teherautó platójáról kollégáikhoz szólva azt mondták, most eltemetik múltjukat, jövőjüket, autóikat és az egzisztenciájukat. Mindezt demonstrálva két, “Taxibontó konténer – BKK” feliratú tábla között áttolták az autóikat.
A fuvarozók három követelést tettek a tüntetésen. Hatósági rögzített ár bevezetését, és közvetlen létszámszabályozást szeretnének, valamint azt, hogy mindenféle technikai, műszaki előírásbeli szigorítás csak kifutó rendszerben, az újonnan felállítandó járművekre vonatkozzon.
Képgalériáért kattintson a képre!
Fotó: Berecz Valter
A taxisok azzal fenyegetőztek, hogy amennyiben ettől eltérő megállapodás születik, vagy körvonalazódik, elkezdik megszervezni Magyarország taxisblokád óta legnagyobb megmozdulás-sorozatát, akár az érdekképviseleteik ellenében is.
A taxis érdekképviseletek szakmaiatlannak tartják a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által a fővárosnak készített tervezetcsomagot. A rendelettervezet szerint 2013. január 1-től a fővárosi taxik egységes arculatot kapnának, valamint csak tíz évnél fiatalabb, meghatározott műszaki paramétereknek megfelelő gépkocsik lehetnének használatban. Ezek mellett szabályoznák az alapdíjat és a maximális kilométerdíjat is. A fővárosi önkormányzat hamarosan, a nyári szünet előtt fogadná el az új elírásokat, de a taxis szakszervezetek abban bíznak, hogy még változtathatnak rajta.