A nyolcvan órás, alapvető nyelvismeretet kínáló kurzus egy pályázatcsomag egyik elemeként valósul meg, egy e-marketing oktatással összekötve. A szervezők arra számítanak, hogy a képzés révén legalább 20-30 szállodás, vendéglős tanulhatja meg a szomszédos ország nyelvének alapjait.
Horváth Balázs, a mosonmagyaróvári Tourinform-iroda vezetője elmondta: hosszabb ideje azt tapasztalják, hogy csökken a korábban szép számmal érkező németajkú vendégek aránya a városban.
Ennek egyik oka, hogy a felnövekvő nemzedékek gondolkodásában “Magyarország már nem a találkozások országa”, azaz a kelet- és nyugatnémet rokonok közös nyaralásának a helye – jegyezte meg.
Hozzátette: ugyanakkor – különösen magas euró-árfolyam – idején erősen megugrott a Szlovákiából érkező vendégek aránya, akárcsak a cseheké; mindkét nemzet tagjai elsősorban a fürdőturizmus iránt érdeklődnek.
Tapasztalataik szerint az irodájukhoz fordulók egyharmada magyarországi, ugyanekkora a németajkú vendégeké és a Csehországból, illetve Szlovákiából érkezőké.