Az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője csütörtökön jelentette be, hogy új KRESZ-t alkotnak egy szakpolitikusokból, a rendőrség és az illetékes minisztériumok szakembereiből, a KRESZ-oktatók és autós érdekképviseletek képviselőiből álló munkabizottság segítségével. A jelenleg hatályos közúti közlekedési szabályozás 1975-ben lépett életbe, az elmúlt 37 évben negyvenszer módosították, az életszerűtlen közlekedési szabályokat nem érdemes tovább “toldozgatni-foltozgatni”, helyette újat kell alkotni – közölte Garamvölgyi László.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub vezető jogásza a lapnak azt mondta: nem új KRESZ-re vagy egyes szabályok módosítására, hanem a kaotikus és átláthatatlan szankciórendszer egyszerűsítésére, a büntetési tételek arányosítására lenne szükség. Az Autóklub szerint a közlekedési szabályszegések szankciórendszerének túlbonyolítását, a büntetési tételek növelését ráadásul a javuló baleseti statisztikák egyáltalán nem indokolják.
A Népszava emlékeztet, hogy az idén április 15-én életbe lépett új szabálysértési törvény alapján a helyszíni szabálysértési bírság 3-30 ezer forint közötti összege 5-50 ezer forintra emelkedett.