A győri képviselőtestület az érvényben lévő plázastop ellenére már a múlt évben szabad utat adott a piros madaras francia áruházláncnak ahhoz, hogy építkezzenek a Metro szomszédságában. Az Auchan mindezt annak fejében teheti, hogy cserében vállalta, hogy az építkezéssel egyidejűleg, egy több mint egy milliárd forint értékű közlekedésfejlesztési programot valósít meg, az egyébként balesetveszélyesnek számító csomóponton.
Az Auchan letelepedése nagy port kavart, és bár az ügynek még közel sincs vége, máris itt egy újabb márka aki kopogtat Győrben, mégpedig az OBI. Az építkezés már megkezdődött a Fehérvári út és a Vágóhíd utca kereszteződésénél, várhatóan 2013 tavaszára teljesen elkészül a 8 ezer négyzetméteres létesítmény, mely 80 új munkahelyet is teremt a megyeszékhelyen. A forgalmat a jövőben itt is jelzőlámpák irányítják majd, az utak átépítését már el is kezdték a szakemberek.
De hiába a munkalehetőség, és a fejlesztés a balesetmentes közlekedésért, a városban élők nem örülnek az építő, lakás, kert és műszaki osztállyal is rendelkező barkácsüzletnek. „Nem kell még egy áruház, hacsak nem magyar. Rengeteg van belőle és minden kacatot rá akarnak sózni az emberekre. Büdös hús, rothadt zöldség, most meg egy újabb barkács bolt, amiből már egyébként is van kettő. Nem látom értelmét!” – mondta Kisfaludy Péterné a Győr24-nek.
A környezetvédők sem látják másként a projektet. “Úgy gondolom Győrben nincs igény újabb bevásárlóközpontra, viszont egy volt ipari övezetben valósul meg a létesítmény, így városrehabilitációs fejlesztésnek tekinthető. Ennek okán egyesületünk környezetvédelmileg nem támadja a kezdeményezést!” – nyilatkozott portálunknak Lajtmann Csaba, a Reflex Környezetvédő Egyesület programvezetője.
Hogy nyitásakor mekkora népszerűségnek fog örvendeni az OBI az a jövő zenéje, az mindenesetre egyértelmű, hogy mindig az ár-érték arány dominál, vagyis akciókkal és kedvezményekkel minden vásárló megnyerhető.