Belföld

Harmincmilliós reklámban hirdetik a Magyar Állampapírt

A filmecskéhez Oscar-díjra jelölt rendezőt kért fel az Államadósság Kezelő Központ. Az érzelemdús arcokat bemutató reklámról a központ vezérigazgató-helyettese azt mondta: „nem volt olcsó".

Egy reklám arcokkal. Sok arccal. Fiatallal, időssel, férfival, nővel. Egyesével és mozaikszerűen. 45 másodpercben. Ééééés… ennyi! Csaknem 30 millió forint volt az új reklámspot, mellyel az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) népszerűsítené a Magyar Állampapírokat. Szeretnék ugyanis, ha az emberek minél több pénzt fektetnének ebbe, a magyar államnak is kedves megtakarítási formába. Persze, ha van miből.

Nézze meg a vadiúj reklámspotot:

Az új imázsfilmet május 15-től vetítik a televízióban. A spotot a Malénáért Oscar-díjra jelölt Koltai Lajos rendezte, a zenéjét a Zagarból ismert Zságer Balázs szerezte. Azt, hogy a filmecske „nem volt olcsó” még az ÁKK vezérigazgató-helyettese is elismerte. Borbély László András a Hír24-nek azt mondta: egy emlékezetes reklámot akartak, ezért kértek fel rá ilyen (el)ismert művészeket.

A reklámfilm sajtóbemutatóján a feltűnően lelkes Koltai Lajos rendező párhuzamot vont a Szabó István filmek és a spot között. Azt mondta, Szabóval is arcokat, az arcok mögött pedig embereket, emberi sorsokat akartak bemutatni – reklámban is erre törekedett. Nem is keresett hozzá ismert színészeket, inkább átlagos, – sőt, mi több – szabálytalan arcú szereplőket akart bemutatni. Olyanokat, akik érzelmeket közvetítenek. Koltai a filmet a „humán arcok etűdjének nevezte”.

A csaknem 30 milliós filmecskéhez egyébként mindenféle nyomtatott és köztéri hirdetések is társulnak majd. Az ÁKK tavaly év végén meghirdetett, 120 millió forintban maximalizált reklámtenderét a HG360 Reklámügynökség Kft. nyerte.

Állampapír vagy békekölcsön

Tavaly év végére 3 és félszázalékra csökkent a lakosságnál lévő állampapírok mértéke, míg ez a szám pár évvel ezelőtt még 10 százalék volt. Ezen az arányon szeretne javítani az Államadósság Kezelő Központ. Az ÁKK január közepétől egy szokatlan kampányba kezdett: a közszférában dolgozók fizetési papírjain állampapír-vásárlásra buzdítottak. Bár nem minden esetben: mint kiderítettük, csak egyes ágazatokban dolgozók cetlijére kerül reklám – sokan voltak olyanok, akik nem kaptak ilyet. A szaktárca szerint mindez csupán figyelemfelkeltő akció volt.

Ha nem is eléggé, de bejött

Az agresszív kampány egyébként úgy tűnik, valamennyire bejön az ÁKK-nak. A Világgazdaság a minap arról írt, hogy februárban csaknem 30 milliárd forintnyi friss lakossági megtakarítás érkezett az állampapírpiacra. Ezzel a háztartások állampapír-állománya két és fél éve nem látott szintre emelkedett. A Világgazdaság két indokkal magyarázta az emelkedést: a magas hozamígérettel és a marketingkampánnyal.

Megérheti

Sokak szerint magyar államkötvényt venni valóban az egyik legjobb üzlet és a legbiztosabb befektetési forma ma Európában: a papírokat az állam bocsátja ki, garanciát vállalva a befektetett tőke és a kamat visszafizetésére. Mint azonban minden befektetésnek, az állampapírok vásárlásának is vannak kockázatai; változhat az állampapír árfolyama is, így ha lejárat (a futamidő vége) előtt szeretnénk a pénzünkhöz jutni, akkor a hozamunk – a pénzpiaci folyamatok függvényében – az elvárttól alacsonyabb lehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik